کد خبر: 1136805
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
به دستور وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، یگان‌های زرهی ارتش این کشور امروز رزمایش نظامی را برگزار کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای از برگزاری رزمایشی خبر داد که در آن واحد‌های رزمی ارتش این کشور حضور دارند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، به دستور «ذاکر حسن اوف» (Zakir Hasanov) وزیر دفاع این کشور، نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان مطابق با برنامه‌های آموزش رزمی سال ۲۰۲۳ رزمایش مذکور را برگزار کردند.

در این رزمایش که ادعا شده است با در نظر گرفتن تجارب جنگ نوین برگزار شد، یگان‌های نیروی زمینی، هوانیروز، نیروی دریایی، راکت و توپخانه ارتش جمهوری آذربایجان تمرین‌هایی را با تمرکز بر افزایش بیشتر قابلیت آمادگی رزمی نیرو‌ها جهت دفع فوری تهدیدات احتمالی اجرا کردند.

گفتنی است که جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص گذرگاه مهم لاچین با یکدیگر اختلاف دارند.

پیشتر در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲، چند شهروند جمهوری آذربایجان که مدعی بودند کارشناس محیط زیست هستند، عبور از کریدور لاچین، تنها جاده‌ای که ارمنستان و قره باغ کوهستانی را به هم متصل می‌کند، مسدود کردند.

جمهوری آذربایجان گفت که این اقدام اعتراضی به منظور مسدود کردن هیچ جاده‌ای نبوده و وسایل نقلیه غیرنظامی آزادانه در هر دو جهت حرکت می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در تماسی تلفنی با همتای خود از جمهوری آذربایجان، خواستار حل وفصل تنش در گذرگاه لاچین شد. بنا به بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف از همتای آذربایجانی خود خواسته بود تا این کشور هر چه سریع‌تر انسداد به وجود آمده در گذرگاه لاچین را رفع کند.

این در حالیست که ارمنستان تا کنون بار‌ها از مسدود شدن مسیر لاچین انتقاد کرده است.

در همین رابطه، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان سه شنبه ۲۰ دی ماه در سخنانی اعلام کرد که کشورش میزبان رزمایش‌های نظامیِ به رهبری روسیه در سال جاری نخواهد بود که نشان دهنده ناامیدی فزاینده ایروان از مسکو است.

اظهارات پاشینیان پس از انتقاد وی از مسکو و فعالیت نیرو‌های حافظ صلح روسی در قفقاز جنوبی، که برای دهه‌ها درگیر جنگ میان ارمنستان و آذربایجان بود، منتشر شده بود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار