کد خبر: 1135966
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
دبیرکل سازمان ملل:
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل همزمان با تشدید فضای اسلام هراسی و مشروعیت بخشی به نفرت، خواستار جلوگیری رهبران مذهبی از نفرت پراکنی و خنثی کردن افراط گرایی در میان پیروان ادیان شد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی به مناسبت روز جهانی برادری انسانی، گفت که در واقع این روز، ارزش‌های مهربانی، درک سایر مذاهب و احترام متقابل را گرامی می‌دارد.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: این ارزش‌ها تضمین کننده صلح هستند و جوامع ما را در کنار هم نگه می‌دارند.

گوترش ادامه داد: با این حال، در سراسر جهان، این ارزش‌ها با تعمیق شکافها، گسترش نابرابری‌ها و ناامیدی و با افزایش سخنان نفرت انگیز، فرقه گرایی و نزاع، تضعیف می‌شوند.

وی افزود: واقعیت این است که نمونه‌هایی از افراط گرایی و عدم تحمل مذهبی را در همه جوامع و در بین همه ادیان مشاهده می‌کنیم. جلوگیری از استفاده از نفرت به عنوان ابزار و خنثی کردن افراط گرایی در میان پیروان دین بر عهده رهبران مذهبی است.

گوترش گفت: بیانیه "برادری انسانی برای صلح جهانی و زندگی درکنار هم" - که از سوی پاپ فرانسیس و الازهر شیخ احمد الطیب نوشته شده است، الگویی برای صلح میان ادیان و همبستگی انسانی است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: بیایید از بیانیه الهام بگیریم و تعهد خود به یک خانواده انسانی تجدید کنیم. بیایید با هم یک اتحاد صلح ایجاد کنیم که سرشار از تنوع، برابر در کرامت و حقوق، متحد در همبستگی است.

اخیرا در کشور‌های هلند، سوئد و دانمارک اهانت به قرآن کریم و سوزاندن آن صورت گرفت که این جنایت منجر به خشم گسترده مسلمانان و موج محکومیت گسترده شد.

جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، مصر، کویت، امارات، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، جنبش انصارالله یمن، حزب الله لبنان، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین از جمله کشور‌ها و نهاد‌هایی بودند که علیه به این اقدام موهن موضعگیری کرده و آن را محکوم و خواستار عدم تکرار آن و مجازات عاملان آن شدند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار