کد خبر: 1135728
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
پاول گد با نام هنری گری گلیتر که به جرم سوء استفاده جنسی از دختران خردسال ۱۰ تا ۱۳ ساله به ۱۶ سال زندان محکوم شده بود هشت سال زودتر از پایان دوره محکومیت آزاد شد.

پاول گد با نام هنری گری گلیتر که به جرم سوء استفاده جنسی از دختران خردسال ۱۰ تا ۱۳ ساله به ۱۶ سال زندان محکوم شده بود هشت سال زودتر از پایان دوره محکومیت آزاد شد.

این خواننده مشهور انگلیسی در دهه ۱۹۷۰ به جرم کودک آزاری وتعرض به سه دختر خردسال ۱۰ تا ۱۳ ساله به زندان محکوم شده بود.

جرایم او چهل سال پس از ارتکاب جرم و پس از افشای رسوایی‌های جنسی جیمی سویل مجری مشهور بی بی سی و پس از فشار افکار عمومی و پیگیری قربانیان رسیدگی شد.

اسفند سال ۱۳۹۴ پرونده سوء استفاده جنسی مجریان و کارکنان بی بی سی از کودکان پس از چهار سال منتشر شد و قاضی جانت اسمیث، مسئول بررسی سوء استفاده جنسی از کودکان در ساختمان‌ها و برنامه‌های بی بی سی، در زمان انتشار گزارش خود گفت: در مصاحبه با شماری از کارکنان بی بی سی مشخص شد که ۱۱۷ نفر از کارکنان و تهیه کنندگان بی بی سی از شایعات درباره سوء استفاده جنسی مجریان و کارکنان بی بی سی از کودکان آگاه بودند و تعدادی از مدیران غیر ارشد نیز اعلام کردند از این سوء استفاده‌ها اطلاع داشتند، اما، چون افراد مشهور، غیر قابل تعقیب به نظر می‌رسیدند و فضای ترس بر بی بی سی حاکم بود، اقدامی صورت ندادند.

در آن گزارش آمده بود سوء استفاده جنسی از کودکان در ساختمان‌های بی بی سی و خارج از آن صورت می‌گرفت و کودکانی که در دهه‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۰ به برنامه‌های بی بی سی راه می‌یافتند، در معرض خطر آزار جنسی قرار می‌گرفتند. به گفته خانم جانت اسمیث، جیمی ساویل مجری مشهور بی بی سی از سال ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۶ میلادی، کودکان انگلیسی را مورد آزار جنسی قرار می‌داد و حداقل به ۸ کودک در درون ساختمان‌ها و استودیو‌های بی بی سی، تجاوز کرده بود. کوچک‌ترین قربانی آزار جنسی جیمی ساویل ۸ سال داشت.

مسوول رسیدگی به آزار‌های جنسی از کودکان در بی بی سی گفت: جیمی ساویل و استیوارت هال، مجریان بی بی سی، کودک آزارانی بودند که سالیان متمادی، از کودکان سوء استفاده جنسی می‌کردند.

وی افزود فرهنگ رایج در بی بی سی، شکایت نکردن و ابراز نگرانی نکردن کارکنان و کودکان از سوء استفاده‌های افراد مشهور بوده است به گونه‌ای که حداقل در پنج فرصت مناسب، افشای این فساد‌ها صورت نگرفت و تاکید کرد این فضای هراس، اکنون نیز بر بی بی سی حاکم است.

وی تاکید کرد به علت سلسله مراتب بیش از اندازه و هراس کارکنان و قربانیان از افشا آزار‌های جنسی، عوامل فرهنگی موجب می‌شد تا قربانیان سوء استفاده‌های جنسی و کارکنانی که این اخبار را می‌شنیدند، شکایت و افشاگری نکنند و همین فضای ترس، موجب شد افراد و مجریان مشهور بی بی سی، ده‌ها سال با خیال راحت، به رفتار‌های فسادآمیز خود ادامه دهند. به گفته این قاضی، با این که ۸ شکایت غیر رسمی مبنی بر سوء استفاده جنسی مجریان مشهور بی بی سی دریافت شده بود، به علت نبود ارتباط صحیح میان کارکنان و مدیران و نیز بخش‌های گوناگون، مدیران این سازمان آن‌ها را به درستی پیگیری نکردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار