کد خبر: 1135699
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
وزارت امنیت میهن آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال اجرای سیاست مرزی دولت دونالد ترامپ، ۲۵ درصد از کودکانی که در مرز با مکزیک از خانواده‌های خود جدا شده‌اند، هنوز به والدین خود ملحق نشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، وزارت امنیت میهن آمریکا اعلام کرد که نزدیک به هزار کودک یعنی به طور متوسط از هر ۴ کودک یک نفر، توسط دولت دونالد ترامپ از والدین خود در مرز با مکزیک جدا شده اند و هنوز به خانواده‌های خود ملحق نشده اند.

کارگروه اتحاد مجدد خانواده وزارت امنیت میهن در بیانیه خود که دیروز پنجشنبه منتشر کرد، شمار کودکان مهاجر را سه هزار و ۹۲۴ نفر اعلام کرده که بین ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ بنا به سیاست مرزی دولت ترامپ از خانواده‌های خود جدا شده اند. بنا بر اعلام این وزارتخانه از این تعداد کودک، ۲ هزار و ۹۲۶ نفر تا تاریخ یک فوریه (۱۲ بهمن) به خانوده‌های خود باز گردانده شده اند.

بر اساس این داده‌های منتشر شده، همچنان ۹۹۸ کودک مهاجر جدای از خانواده‌های خود بسر می‌برند.

این کارگروه بخش دشوار پیدا کردن خانواده‌های این کودکان را نبود سوابق لازم از زمان دولت پیشین اعلام کرده است. گفته می‌شود کودکان بدون همراه معمولا در خانه‌های گروهی، مراکز نگهداری از خانواده یا سایر مراکز بسر می‌برند و تا زمان پیدا شدن خانواده هایشان در انتظار ملاقات هستند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار