کد خبر: 1135696
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
یک کارشناس مسائل مذهبی:
یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی امیر المومنین (ع) مردم بود گفت: این امام بزرگ با کردارش به ما آموخت که گره گشایی از کار مردم از نماز اول وقت واجب‌تر است.

حجت الاسلام علی سعیدیان شامگاه جمعه در مراسم جشن ولادت حضرت علی (ع) در آستان امامزاده صالح (ع) فرحزاد گفت: یکی از تاکیدات امام علی (ع) حضور در جمع مردم و رسیدگی به مشکلات ایتام و افراد ضعیف است.

وی افزود: در روایات آمده نزدیک اذان بود و یکی از اصحاب که عمار بود دنبال امام علی (ع) آمد، در مسیر رفتن به مسجد کوفه تعدادی از بچه‌ها مشغول بازی بودند که به یکبار امام علی (ع) بچه‌ای دید که ناراحت با دیگر بچه‌ها بازی نمی‌کرد.

این کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: امام علی (ع) در حالی که تعداد زیادی در مسجد منتظر امام بودند به سراغ این بچه رفت.

وی تاکید کرد: این بچه با دیدن حضرت علی (ع) خطاب کرد که من پدر ندارم به همین منظور بچه‌ها منو تحویل نمی‌گیرند و حضرت قید نماز اول وقت را زد و مشغول رسیدگی به مشکلات این بچه یتیم پرداخت.

حجت الاسلام سعیدیان با بیان اینکه در این سال‌های اخیر نتوانستیم به سیره امامان معصوم (ع) عمل نکردیم گفت: بله ما در و دیوار‌های شهر را به نام مبارک این امامان آذین بندی کردیم، اما در طول سال‌های اخیر نتوانستیم ماموریت‌های امامان را عملیاتی کنیم.

به گفته وی، مردم‌داری و رسیدگی به مشکلات مردم از ماموریت‌های اصلی امام علی (ع) بود و همواره سعی می‌کرد با حضور در جمع مردم از مشکلات مردم گره گشایی کند و سعی می‌کرد از گناه برخی افراد چشم پوشی کند و از فرد گناهکار می‌خواست در خلوت خودش با خدا موضوع را حل کند.

حجت الاسلام سعیدیان خاطرنشان کرد: سیره حضرت علی (ع) نمونه‌ای بارز برای رسیدن به سعادت و تعالی است و هر کسی به این سیره عمل کند سعادتمند خواهد شد.

مراسم جشن ولادت حضرت علی (ع) امشب در آستان امامزاده صالح (ع) فرحزاد با مولودی خوانی و سایر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار شد.

امامزاده صالح (ع) در فرحزاد، بر اساس زیارتنامه موجود از نوادگان امام زین العابدین (ع) معرفی شده است.

این آستان در شمال شرقی روستای فرحزاد، واقع در شمال غربی شهر تهران، در دامنه کوهستان قرار دارد.

این بقعه بنایی چهار گوش است که گنبد یک پوش آجری ساده دارد و عملیات مرمت در آن در حال اجراست.

سمت جنوب آن ایوانی بلند با دو ستون چوبی وجود دارد که بر بالای لوح سنگ مرقد تاریخ بنای بقعه سال ۹۸۶ هجری نوشته شده و کتیبه روی این لوح به خط نستعلیق در پنج سطر است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر