کد خبر: 1135382
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
کرملین:
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز تصریح کرد: تحویل تسلیحات دوربرد به اوکراین، اهداف نظامی روسیه را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری آژانس فرانس پرس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه در پیامی توییتری به اخبار منتشره در ارتباط با ارسال سلاح‌های دوربُرد برای اوکراین واکنش نشان داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص نوشت: تسلیحات دور برد برای اوکراین نمی‌تواند موجب توقف روسیه شود. تحویل تسلیحات دوربرد به اوکراین توسط کشور‌های غربی، اهداف نظامی روسیه در اوکراین را تغییر نخواهد داد.

یک روز پیش خبرگزاری رویترز به نقل از ۲ مقام آمریکایی مطلع گزارش داد که ایالات متحده در حال آماده شدن برای ارائه بسته تسلیحاتی جدید ۲.۲ میلیارد دلاری به اوکراین است.

گفته شده بود که این بسته تسلیحاتی آمریکا به اوکراین برای اولین بار شامل موشک‌های دوربرد هم می‌شود.

این گزارش اضافه کرد که علیرغم نگرانی‌های قبلی دولت بایدن در مورد ارائه سامانه‌های موشکی به کی یف که قادر به حمله به عمق خاک روسیه هستند، ایالات متحده این بار به نیرو‌های اوکراینی‌ها موشک‌هایی با برد بیشتر را ارائه خواهد داد.

این گزارش می‌افزاید که این بسته شامل سایر سلاح‌ها و مهمات نیز خواهد بود.

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرده بود که دولت واشنگتن در حال نهایی کردن طرح ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین است. این رسانه آمریکایی به استناد منابع مطلع خود یادآور شد که بسته کمک‌های جدید واشنگتن برای ارتش اوکراین، شامل نزدیک به ۳۰ تانک آبرامز خواهد بود.

از سوی دیگر، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا بیش از یک میلیون توپ ۱۵۵ میلیمتری به اوکراین ارسال یا جواز ارسال آن را صادر کرده است. یک مقام ارشد آمریکا به تایمز گفته که «بخش قابل‌توجهی» از این توپ‌های ارسالی، از موجودی زرادخانه‌های تسلیحاتی آمریکا در کره جنوبی و تل‌آویو تأمین شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار