کد خبر: 1134778
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
گارد ساحلی چین چند فروند شناور ژاپنی را از آب‌های اطراف جزایر مورد مناقشه در «دریای چین شرقی» بیرون راند.

گارد ساحلی چین روز دوشنبه چند فروند شناور ژاپنی را از آب‌های اطراف جزایر مورد مناقشه در «دریای چین شرقی» بیرون راند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «گان یو» سخنگوی گشت دریایی چین گفت: «پنج فروند شناور ژاپنی که به‌طورغیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی جزایر "دیائویو» شده بودند توسط کشتی‌های گارد ساحلی چین از منطقه بیرون رانده شدند.»

بر اساس این گزارش، چین و ژاپن مدت‌هاست که بابت جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی ادعای مالکیت دارند. چین این جزایر را «دیائویو» و ژاپن آن‌را «سنکاکو» می‌نامد.

سخنگوی گشت دریایی چین گفت:«ما از ژاپن می‌خواهیم که فورا تمام فعالیت‌های غیرقانونی در این آب ها را متوقف و اطمینان دهد که حوادث مشابه دیگر تکرار نخواهد شد.»

ژاپن، اما مدعی شد چهار فروند کشتی چینی در چند کیلومتری ماهیگیران ژاپنی وارد آب‌های سرزمینی این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» گارد ساحلی ژاپن ادعا کرد که کشتی‌های گشتی چین وارد آب‌های سرزمینی نزدیک جزایر«مینامیکوجیما» و «اوتسوریجیما» در اطراف جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی شدند. به دنبال این حادثه گارد ساحلی ژاپن وارد عمل شده و کشتی‌های چینی را مجبور به ترک منطقه کرده است.

این دومین بار در سال جاری است که توکیو ادعا می‌کند کشتی‌های چینی به آب‌های سرزمینی این کشور وارد شده اند. اولین حادثه در ۱۰ ژانویه (سه شنبه ۲۰ دی) گزارش شد.

چندی قبل رسانه‌ها گزارش دادند که آمریکا و ژاپن مرکزی در پایگاه هوایی «یوکوتا» در حومه «توکیو» برای رصد فعالیت‌های چین ایجاد کرده‌اند

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار