کد خبر: 1133898
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، مغرب، بحرین، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در تل آویو نشستی درباره دفاع سایبری مشترک برگزار می‌کنند.

به گزارش تارنمای «i ۲۴» رژیم صهیونیستی، در این نشست که قرار است با حضور مسؤولان امنیت سایبری مغرب، بحرین، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برگزار شود، ایجاد چارچوب منطقه‌ای برای تقویت سامانه دفاع سایبری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، شرکت مغرب به همراه امارات و بحرین در کنفرانس امنیت سایبری در تل آویو از ۳۰ ژانویه تا ۱ فوریه (۱۰ تا ۱۲ بهمن) فرصتی برای ایجاد یک چارچوب منطقه‌ای یکپارچه برای تقویت دفاع سایبری ملی و منطقه‌ای خواهد بود.

اواخر آذر ماه نیز رژیم صهیونیستی به همراه امارات متحده عربی، بحرین و مغرب در فلسطین اشغالی نشستی درباره دفاع مشترک سایبری برگزار کرده بود.

«گابی پورتنوی»، رئیس اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی گفته بود که این یک نشست تاریخی است و اعلامیه‌ای از سوی همه طرف‌ها در مورد همکاری سایبری علیه دشمنان مشترک است.

رئیس اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی این پروژه مشترک را «گنبد آهنین سایبری» نامیده بود.

قرارداد سازش میان بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

به دنبال بحرین و امارات، کشور‌های سودان و مغرب نیز با حمایت‌های ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به عادی سازی روابط میان خود و رژیم صهیونیستی اقدام کردند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار