کد خبر: 1133862
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
با حمله به جنین و غزه و شهادت چند فلسطینی
صهیونیست‌ها در دو روز متوالی به فلسطینیان تعرض کردند. در جریان حمله روز پنج شنبه به اردوگاه جنین، شماری شهید و زخمی شدند. دیروز هم جنگنده‌های این رژیم غزه را هدف قرار دادند. گروه‌های مقاومت، علاوه بر تأکید بر تداوم مقاومت، با شلیک موشک به این اقدامات پاسخ دادند.

هشدار‌هایی که در هفته‌های گذشته درباره پیامد‌های روی کار آمدن کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح می‌شد، با گذر زمان رنگ واقعیت می‌گیرد. صهیونیست‌ها بعد از اینکه آتش تنش داخلی را در اراضی اشغالی روشن کردند، حالا به تهاجم علیه فلسطینیان روی آورده‌اند. روز پنج شنبه به دنبال حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین ۹ فلسطینی شهید و ۲۰ نفر زخمی شدند. عصر پنج شنبه نیز آژیر‌های خطر در شهرک اشکلون و برخی شهرک‌های موسوم به غلاف غزه به صدا درآمد. خبرنگاران نظامی اشغالگران گزارش دادند، این اولین محک جدی دولت جدید نتانیاهو، در قبال غزه است. صبح روز بعد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، سلسله حملات شدیدی را علیه اهدافی در نوار غزه صورت دادند. بنابر آنچه شاهدان عینی گفته‌اند، جنگنده‌های اشغالگران مقر مقاومت در مرکز غزه را ۱۵ بار هدف گرفتند. این جنگنده‌ها همچنین حملاتی موشکی به مقر مقاومت در جنوب غزه و اطراف ایست‌وبازرسی مقاومت در شرق بیت‌حانون در شمال غزه داشتند. در مقابل، مقاومت نیز دو موشک زمین به هوا به سمت جنگنده‌های اشغالگران در آسمان خان‌یونس شلیک کرد. شلیک ضد هوایی به سمت جنگنده‌های اسرائیلی که دست به حملاتی علیه اهدافی در غزه زدند، رصد شده است. گردان‌های شهید عزالدین‌القسام اعلام کرد، سامانه‌های دفاعی این گروه به مقابله با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان غزه پرداختند.
صهیونیست‌ها در حالت آماده‌باش
پس از حمله صهیونیست‌ها به جنین، مرکز پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو پس از عملیات جنین، از ترس تشدید تنش‌ها، جلسه‌ای برای ارزیابی وضعیت امنیتی تشکیل خواهد داد. همچنین این مرکز به نگرانی‌های اسرائیل از آغاز حمله راکتی جنبش جهاد اسلامی از نوار غزه در پاسخ به این عملیات اشاره کرد. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که در پی حملات اسرائیل به جنین، ارتش برای تنش احتمالی در کرانه باختری آماده می‌شود. پس از حمله راکتی مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایات تل‌آویو، یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، صبح جمعه، به نیرو‌های این رژیم دستور داد که در حالت آماده‌باش بمانند. گالانت اعلام کرد: «ما به علت احتمال تداوم جنگ در نوار غزه به ارتش دستور دادیم در حالت آماده‌باش بماند.»
امتداد جرائم صهیونیست‌ها در قدس
محمودعباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی جنایت روز پنج شنبه و شهادت ۹ فلسطینی، سه روز عزای عمومی اعلام کرد. حزب‌الله لبنان در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین با صدور بیانیه‌ای حمله به بیمارستان‌ها و مجروحان را به شدت محکوم کرد. در بیانیه حزب‌الله آمده است: «از مقابله قهرمانانه ساکنان اردوگاه جنین و جناح‌های مقاومت فلسطین در برابر ماشین ترور صهیونیستی قدردانی می‌کنیم.»‌حزب‌الله افزود: «ما تجاوزات رژیم صهیونیستی به این اردوگاه و اقدامات تروریستی نیرو‌های اشغالگر و یورش به بیمارستان‌ها را به‌شدت محکوم می‌کنیم.»‌گروه مقاومت لبنان گفت: «ما دستان مبارزان شجاع مقاومت را که با خون پاک خود طلوع پیروزی نزدیک فلسطین را می‌نویسند، می‌ستاییم.» همچنین زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به شدت به جنایت جنین واکنش نشان داد و گفت: «امروز یکی از روز‌های جهاد و روزی از روز‌های ملت فلسطین بود که لحظه‌ای از مبارزه و مقاومت باز نمی‌ایستد و شهدای امروز، پیشقدم شدند و با وحدت، خون و مبارزه خود آینده ما را ترسیم نمودند.»‌وی تصریح کرد: «جنایت امروز علیه ملت فلسطین در جنین و کرانه باختری هرگز نمی‌تواند مقاومت را متوقف کند و مبارزان شجاع و قهرمان فلسطین میدان را ترک نمی‌کنند و به رویارویی با دشمن ادامه می‌دهند.» النخاله اضافه کرد: «به‌رغم درد‌ها و رنج‌ها نه تسلیم می‌شویم و نه پا پس می‌کشیم. پرچم ما همچنان برافراشته است و سلاح مبارزه و دفاع از ملت و مقدسات فلسطین را زمین نخواهیم گذاشت.» حازم قاسم، سخنگوی حماس با تقدیر از اقدام متقابل گردان‌های القسام، تأکید کرد: «حملات صهیونیست‌ها به غزه امتداد جرائمی است که علیه ملت ما در کرانه باختری، قدس و داخل اراضی اشغالی مرتکب می‌شوند.»‌وی یادآور شد: «حق ملت و مقاومت است به هر شیوه‌ای به حملات اشغالگران و ادامه تجاوزات‌شان پاسخ دهند.» طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی هم عنوان کرد که پیام مقاومت در غزه بیانگر آمادگی آن و کوتاه نیامدن در برابر خون فلسطینیان و هشدار به دشمن صهیونیستی است مبنی بر اینکه هرگز برای پاسخ به جنایات آن تردید نخواهد کرد. سلمی اظهار داشت که رویارویی بامداد دیروز مقاومت با حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی بخشی از پیام مقاومت بود و دشمن باید برحذر باشد و بداند که خون فلسطینیان بسیار باارزش است و جنین و قدس پشتوانه‌ای قدرتمند دارند. وی گفت که مقاومت حق مسلم ملت فلسطین برای دفاع از خود است و گروه‌های مقاومت متحد هستند و دشمن نمی‌تواند میان آنان جدایی بیندازد.
وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن تداوم قتل‌عام و جنایت رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین از جمله جنایت در اردوگاه جنین را محکوم کرد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت و ملت یمن در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند. افزایش نقض‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی گواه روشنی بر شکست طرح صهیونیستی در نفوذ به میان ملت‌های عربی و اسلامی از طریق دولت‌های سازشگر است که امروز با مردم خود که حامی مسئله فلسطین هستند، غریبه‌اند. در این بیانیه از شورای امنیت، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواسته شده است که این اقدامات صهیونیست‌ها را محکوم کنند و مسئولیت‌های خود را در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی بر عهده بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار