کد خبر: 1133599
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
منابع خبری گزارش دادند که یک انفجار در قنیطره و در نزدیکی جولان اشغالی رخ داده، ولی جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.

منابع خبری از وقوع یک انفجار در قنیطره واقع در جنوب سوریه خبر دادند که مهیب توصیف شده است.

شبکه العربیه به نقل از منابع سوری خبر داد که این انفجار در قنیطره و در نزدیکی جولان اشغالی رخ داده است، ولی جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.

هنوز منابع رسمی سوری، جزئیاتی درباره علت این انفجار منتشر نکرده‌اند.

چندی پیش نیز دست‌کم چهار انفجار، در نزدیکی مرز میان عراق و سوریه رخ داد. «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، مدعی شد که دلیل این انفجار، هدف قرار گرفتن یک محموله کمک‌های ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» بود.

وی مدعی شد: «سه پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق هدف قرار دادند که طبق اطلاعات به دست آمده، خسارت مالی و جانی به همراه داشته است».

به گفته المعموری، این اقدام در چارچوب سیاست تل‌آویو و متحدانش در گرسنه نگه داشتن ملت‌ها و قطع کمک‌ها برای پایان دادن به بحران انرژی در بیروت و سایر شهر‌های لبنان صورت گرفت.

برخی منابع رسانه‌ای عراقی نوشتند که ۲۲ تانکر سوخت قرار بود وارد سوریه شود، اما پس از عبور ۸ تانکر از گذرگاه مرزی القائم و ورود به سوریه، در فاصله ۲۰۰ متری مرز و در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند و به همین دلیل سایر تانکر‌ها همچنان در خاک عراق باقی ماندند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار