کد خبر: 1133439
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
قانونگذار آمریکایی با انتشار پرچم فلسطین:
نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار تصویری از پرچم فلسطین در دفتر کار خود اظهار داشت که همه آمریکایی‌ها از اسرائیل و آپارتاید حمایت نمی‌کنند.

رشیده طالب نماینده فلسطینی تبار ایالت میشیگان روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: ممکن است فلسطینیان از برافراشتن پرچم خود تحت حکومت آپارتاید (اسرائیل) منع شوند، اما ما همچنان با افتخار این کار را در دفتر من انجام می‌دهیم.

این نماینده مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: افتخار میکنم که یک آمریکایی فلسطینی هستم و می‌خواهم مردم فلسطین بدانند که همه آمریکایی‌ها از آپارتاید (اسرائیل) حمایت نمی‌کنند. هیچ کس نمی‌تواند وجود ما را زیر سوال ببرد.

طالب پیش از این، به اعضای دموکرات مجلس نمایندگان گفته بود که با وجود حمایت از دولت نژادپرست اسرائیل، نمی‌تواند مدعی پیروی از ارزش‌های پیشرو شوند.

گروه رسانه‌ای نکستار مالک شبکه تی وی هیل، افزون بر خودداری از انتشار سخنان رشیده طالب نماینده فلسطینی تبار مجلس نمایندگان آمریکا، از انتشار قطعه‌ای با اجرای کتی هالپر مجری مشهور در دفاع از سخنان طالب نیز جلوگیری کرد.

به نوشته تارنمای اینترسپت؛ برخی از قوانین اسرائیل قطعا معادل و متناسب با تعریف تبعیض نژادی است، مانند قانون مصوب ۱۹۵۰ که به هر یهودی یعنی هر فردی که یکی از اجدادش، یهودی بوده اند، حق مهاجرت به اسرائیل و دریافت شهروندی اسرائیل را دارد. این حق به همسران این افراد حتی اگر یهودی نباشند، تعلق می‌گیرد، اما فلسطینیان نمی‌توانند از این امتیاز برخوردار شوند.

قانون شهروندی اسرائیل مصوب ۱۹۵۲ پناهندگان فلسطینی و فرزندان آن‌ها را از حق قانونی بازگشت و دیگر حقوق سرزمین مادری، محروم می‌کند و فلسطینیان ساکن اسرائیل را بدون در نظر گرفتن ملیت یا حقوق دیگر، شهروند اسرائیل می‌داند.

بر اساس قانون شهروندی و ورود به اسرائیل مصوب ۲۰۰۳ که در مارس سال جاری تمدید شد، ساکنان کرانه باختری و نوار غزه نمی‌توانند به صورت خودکار، شهروندی اسرائیل و مجوز سکونت دریافت کنند، در حالی که این امتیاز معمولا از طریق ازدواج به هر شهروند اسرائیل داده می‌شود.

حتی سازمان‌های حقوق بشری جهان مانند دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، با اذعان به اجرای سیاست‌های تبعیض نژادی توسط حکومت اسرائیل، تاکید کرده‌اند که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت تبعیض نژادی شده و در گزارش‌های سازمان عفو بین الملل بر وحشیگری این رژیم و ارتکاب جنایت‌های ضدبشری تأکید شده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار