کد خبر: 1133372
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تصمیم دولت برای افزایش مدارس هیئت امنایی
بر اساس سند تازه منتشرشده از شورای تحول دولت خطاب به آموزش‌وپرورش که با نام «سند انتظارات رئیس‌جمهور» انتشار یافته، آموزش‌وپرورش مکلف شده است تا ۲۵‌درصد مدارس هیئت امنایی را افزایش دهد. این مسئله با انتقادات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. کاربران معتقدند این دستور به معنای خصوصی‌سازی آموزش‌وپرورش است و موجب تعمیق بی‌عدالتی خواهد شد. کاربران خواهان توقف این دستور شدند و آن را مغایر با اصول دولت سیزدهم دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 مرتضی روحانی:
در سند انتظارات دولت از آموزش‌وپرورش با اسم رمز «مردمی‌سازی آموزش‌وپرورش» رسماً در حال نقض اصول قانون اساسی برای حق آموزش رایگان هستند. یکی به آقایان بگوید سلامت، آموزش و امنیت قابلیت خصوصی‌سازی در یک نظام عادلانه را ندارد. 
 محی‌الدین محمدیان:
آموزش پته‌ای، پته عدالت آموزشی را بیرون می‌ریزد و بیش از همیشه عفونت آموزش‌وپرورش طبقاتی، عدالت اجتماعی را آلوده می‌کند! نگویید، نگفتند!
 کاربری با نام «H. R. L»:
افزایش مدارس هیئت امنایی مخالف اصل ۳۰ قانون اساسی است که می‌گوید: دولت موظف است وسایل آموزش‌وپرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. # آموزش رایگان 
 مجتبی نامخواه:
از مهم‌ترین ارکان تحول مدنظر دولت (ها) در آموزش‌وپرورش، رشد شوک‌آور مدارس پولی است. در سندی که اخیراً منتشر شده دولت آرزو کرده صورت اخیر مدارس پولی که موسوم به هیئت امنایی است، طی کمتر از دو سال، از ۵/۳ درصد کنونی به ۲۵‌درصد افزایش یابد!
 کاربری با نام «ابراهیم»:
خود وجود مدارس هیئت امنایی فعلی مغایر با قانون اساسی و مخالف رأی دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۹۷ است، بعد دولت رئیسی میخواد در یک سال ۳۰‌درصد مدارس دولتی رو هیئت امنایی کنه! اسم این کار رو هم میذارن گسترش عدالت!
 علی مرمزی:
طبق قانون اساسی تحصیل باید رایگان باشد! از سویی دیوان عدالت اداری در سال‌های ۹۶ یا ۹۷، وجود مدارس هیئت امنایی را غیرقانونی خواند، لکن در دولت تصمیم بر این شده که مدارس هیئت امنایی اتفاقاً هشت برابر هم بشود. 
 حبیب ازغدی:
خصوصی‌سازی آموزش‌وپرورش، مردمی‌سازی آموزش‌وپرورش نیست. 
 حمید رفیعی:
در سند تحول و انتظارات دولت، با هدف هدفمندی سرانه، افزایش اختیار و نظارت خانواده و مشارکت مردم، ایده اعطای یارانه آموزشی جهت اجرا ابلاغ شده است. به نظر می‌رسد این ایده که بر محور کالایی‌سازی سوار است، منجر به افزایش مدارس خصوصی، انحصارگرایی، طبقاتی‌سازی و جهانی‌سازی آموزش می‌شود. 
 امیرحسین پیوندی:
و باز هم یک تراژدی آشنا در نظام آموزش‌وپرورش! آن هم با شعار تحقق عدالت تربیتی و به کام مدارس خصوصی (پولی). طرح یارانه آموزشی که توسط رئیس‌جمهور وزارتخانه ابلاغ شده گامی است در جهت کالایی‌سازی آموزش‌وپرورش. #مدرسه رستوران نیست
 سعید خسروشاهی:
ظاهراً قرار است پولی شدن آموزش در این دولت سرعت بیشتری بگیرد! معاون وزیر آ. پ گفته طی دو، سه سال آینده مدارس هیئت امنایی از ۷درصد به۲۵‌درصد می‌رسد! این یعنی برای ورود به این مدارس باید شهریه پرداخت کرد! با این کار تبعیض آموزشی در جامعه به شدت افزایش خواهد یافت! چرا صدای کسی بلند نمی‌شود؟
 کاربری با نام: «CIVIL»
همین حالاشم خیلی از مدارسی که من میشناسم هیئت امنایی شدن. مدرسه دوران راهنماییم و دبیرستان هیئت امنایی شدن. بخش عمدش هم برمی‌گرده به اینکه دولت پول کافی بهشون نمیده. پولی که بهشون میده در حد مدارس وسط کشور جنگ‌زده آفریقایی هستش.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جبلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
0
0
تمام ایرادها و انتقاداتی که مخالفان دولت روحانی و اصلاحطلبان مطرح می گرد با ضریب 1000 درصد خودشان تکرار و عمل می کنند. متاسفانه دولت رئیسی ناتوانتر از دولت های قبلی است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار