کد خبر: 1133123
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
رسانه‌ها از دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیرو‌های ناتو در ایتالیا و تلاش در توسعه همکاری‌های دوجانبه خبر دادند.

منابع رسانه‌ای روز سه شنبه از دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیرو‌های ناتو در ایتالیا و تلاش جهت توسعه همکاری خبر دادند.

به نوشته وبگاه «گالف نیوز» سپهبد «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد ارتش عراق روز سه شنبه با دریاسالار «استوارت مونک» فرمانده نیرو‌های ائتلاف ناتو در شهر «ناپل» در ایتالیا دیدار و راه‌های توسعه توانمندی‌های ارتش عراق را بررسی کرد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این دیدارطرفین در مورد همکاری و هماهنگی نظامی به منظور توسعه قابلیت‌های ارتش عراق و حمایت از تلاش برای مبارزه با تروریسم گفتگو کردند.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق نیز در دیدار با دریاسالار استوارت مونک، بر تعهد کشورش به مشارکت با ناتو تاکید و از حمایت ناتو در مبارزه با تروریسم و آموزش نیرو‌های امنیتی عراق قدردانی کرد. نخست وزیر عراق تاکید کرد که این کشورمایل است اقدامات مشترک با ناتو را حفظ کند.

«فوبکی هوکسترا» وزیر خارجه هلند از اعضای ناتو گفته است که نیرو‌های کشورش تا پایان سال جاری میلادی در عراق خواهند ماند.

وی در گفتگو با شبکه «کردستان۲۴» اظهار داشت که نیرو‌های هلند امسال در عراق خواهند ماند و به آموزش نیرو‌های پیشمرگه و ارتش عراق ادامه خواهند داد.

این در حالی است که رئیس ائتلاف الفتح در عراق در سالروز تاسیس ارتش این کشور بر لزوم خروج فوری تمام نیرو‌های رزمی بیگانه از خاک عراق تأکید کرد.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در عراق، در بیانیه‌ای ضمن تبریک سالروز شکل‌گیری ارتش عراق، تاکید کرد که این کشور به نیرو‌های رزمی بیگانه هیچ نیازی ندارد.

هادی العامری با اشاره به اقدامات ارتش عراق در سال‌های گذشته و تشکر و قدردانی از نیرو‌های این کشور، در بخشی از بیانیه خود عنوان کرد که دستاورد‌های ارتش عراق نشانگر شایستگی کامل و آمادگی آن‌ها برای انجام وظایف به منظور حفظ امنیت و ثبات بدون نیاز به حضور نیرو‌های بیگانه در خاک عراق است که واقعیت عدم نیاز به آن‌ها را ثابت کرده است، از‌این‌رو ما خواستار خروج فوری تمام نیرو‌های رزمی بیگانه و برقراری کامل حاکمیت ملی هستیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار