کد خبر: 1132946
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
وزیر دفاع سوریه:
وزیر دفاع سوریه گفت: ایران توانست از فرصت تحریم‌ها استفاده کرده و نیاز‌های خود را رفع کند و به همین دلیل به یک قدرت سرآمد تبدیل شد و توانست به کشور‌های دیگر نیز کمک‌هایی را انجام دهد.

سرلشکر العماد علی محمود عباس وزیر دفاع سوریه عصر امروز با حضور در دانشگاه عالی ملی اظهار داشت: این دانشگاهی است که نخبگان علوم نظامی را در بر گرفته و از بهترین دانشگاه‌های علوم نظامی است و آنچه درباره این دانشگاه عنوان شد بیانگر آن است که از ساختار‌های یک دانشگاه نظامی برتری قرار دارد.

وزیر دفاع سوریه افزود: البته تنها خواندن مطرح نیست بلکه علم مهم است، زیرا با داشتن علم می‌توانیم دشمنان را شکست دهیم؛ در واقع با داشتن علم می‌توانیم به عالی‌ترین سطح نظامی دست پیدا کنیم و با تروریسم بجنگیم و دشمنان‌مان را شکست دهیم و علاوه بر این توان و قدرت نظامی‌مان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار بزرگی در عالم اسلام دارد؛ جهان از آغاز انقلاب اسلامی در ایران در حال دگرگونی بود، ولی این تغییر بعد از فروپاشی شوروی‌ها که به وجود آمد آمریکایی‌ها و ناتو به نوعی خود را سرآمد جهان معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های ایران و سوریه در هندسه قدرت جهانی نقش بارزی ایفا کرده‌اند، ادامه داد: قدرت ارتش سوریه و حمایت جمهوری اسلامی ایران در جنگی که ما در سوریه داشتیم باعث شد تا برنامه ریزی‌های جهانی به هم بریزد به عبارت دیگر در زمینه مقاومت و مبارزه با تروریسم نقش جمهوری اسلامی ایران غیر قابل انکار است.

وزیر دفاع سوریه گفت: بعد از جنگی که غربی‌ها در سوریه راه انداختند، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تلاش کردند هر کشوری که در علم سرآمد است را نابود کنند لذا اینکه می‌بینید امروز ایران در برابر آن‌ها ایستاده به دلیل پیشرفت‌های علمی آن است به همین دلیل غربی‌ها می‌خواهند با ایران بجنگند تا فاقد توانمندی علمی شود به عنوان مثال ساخت پهپاد توسط جمهوری اسلامی ایران برای آمریکایی‌ها مثل صاعقه بود.

وی افزود: امروز جهان تک قطبی دیگر از بین رفته است به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران، چین، هند و روسیه و برخی کشور‌های دیگر به عنوان قدرت‌های جدید ظهور کردند و آن ترتیبات قبلی جهان را تغییر دادند لذا چنانچه باهم دیگر متحد بوده و همکاری داشته باشیم می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را شکست دهیم.

وزیر دفاع سوریه در ادامه به تحریم اقتصادی علیه ایران و سوریه نیز اشاره کرد و گفت: آن‌هایی که ایران و سوریه را تحریم کردند خودشان از این بابت بیشتر ضرر می‌کنند و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران توانست از فرصت تحریم‌ها استفاده کرده و نیاز‌های خود را رفع کند و به همین دلیل به یک قدرت سرآمد تبدیل شد و توانست به کشور‌های دیگر نیز کمک‌هایی را انجام دهد.

وی ادامه داد: ما به لحاظ جغرافیای سیاسی در قلب زمین قرار داریم به همین جهت باید به عوامل مؤثر و فعال در نظم نوین جدید باشیم و لذا نباید به مهره‌های شطرنج در دست دیگران تبدیل شویم.

وزیر دفاع سوریه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی بسیاری از کشور‌ها از جمله سوریه است، تصریح کرد: امیدوارم در آینده در همه زمینه‌های علمی و پژوهشی با هم همکاری کنیم، زیرا همکاری میان دانشگاه عالی دفاع ملی و آکادمی ملی و نیز دانشکده عالی دفاعی و راهبردی سوریه به نفع دو کشور، دو ملت و دو ارتش سوریه و ایران خواهد بود.

وی افزود: ما در نیرو‌های مسلح هر دو کشور پیش برنده هستیم به نحوی که در نیرو‌های نظامی دو کشور می‌توانیم با پیشرفت‌های نظامی باعث پیشرفت در سایر بخش‌ها شویم؛ پیروزی‌هایی که جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی و سایر عرصه‌ها به دست آورده است درسی به ما می‌دهد که به این سمت برویم تا قدرت خود را در حوزه منطقه‌ای و جهانی افزایش دهیم چرا که هر چه این قدرت افزایش یابد می‌توانیم نقش بیشتری ایفا کنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر