کد خبر: 1132874
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
بزرگ‌ترین شرکت پخش آنلاین موسیقی، پادکست و ویدئو در جهان امروز اعلام کرد، در نظر دارد تا ۶ درصد از نیروی کار خود را کاهش دهد که اخراج‌های گسترده در بخش فناوری به رکود اقتصادی می‌افزاید.

به گزارش رویترز، بزرگ‌ترین شرکت پخش آنلاین موسیقی، پادکست و ویدئو در جهان امروز اعلام کرد، در نظر دارد تا ۶ درصد از نیروی کار خود را کاهش دهد و هزینه‌های مربوط به آن را تا حدود ۵۰ میلیون دلار به عهده خواهد گرفت.

اقدام این شرکت بر اخراج‌های گسترده در بخش فناوری برای آماده سازی برای رکود اقتصادی احتمالی می‌افزاید.

صنعت فناوری پس از دو سال رشد ناشی از همه گیری کرونا که در آن دوره، استخدام‌های زیادی صورت گرفت، اکنون با کاهش تقاضا مواجه شده است و این امر سبب شده تا شرکت‌ها از شرکت متا (شرکت مادر اینستاگرام) گرفته تا ماکروسافت، هزاران فرصت شغلی را تعدیل کنند.

دانیل الک، مدیر ارشد اجرایی این شرکت گفت: «ما در چند ماه گذشته برای مهار هزینه‌ها تلاش قابل توجهی انجام داده ایم، اما این کار به سادگی کافی نبود.»

وی افزود: «من در سرمایه گذاری قبل از رشد درآمدمان خیلی جاه طلب بودم.»

این نوع بیان، در ماه‌های اخیر در اظهارات سایر رؤسای شرکت‌های فناوری نیز دیده می‌شود.

از آنجایی که پادکست برای تبلیغ کنندگان به علت سطح تعامل بالا جذاب‌تر است، این شرکت پخش صدا، پول زیادی به تجارت پادکست خود سرازیر کرد و این اقدام سبب شد تا هزینه‌های عملیاتی اسپاتیفای در سال گذشته دو برابر سرعت درآمد آن افزایش یابد.

همزمان، کسب‌وکار‌ها هزینه کردن برای تبلیغات در این برنامه کاربردی را به علت افزایش نرخ بهره و ورود به رکود اقتصادی ناشی از درگیری روسیه و اوکراین، کاهش دادند؛ روندی که در متا و آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز دیده شده است.

این شرکت در حال حاضر، تلاش می‌کند کاهش هزینه‌ها، خود را بازسازی کند و با دورنمای رو به وخامت اقتصادی سازگار شود.

گفته می‌شود، داون اوستروف، رئیس بخش محتوا و تبلیغات این شرکت، پس از چهار سال، اسپاتیفای را ترک کند. اوستروف به شکل گیری کسب‌وکار پادکست اسپاتیفای کمک کرده بود.

اسپاتیفای تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۹ هزار و ۸۰۰ کارمند تمام وقت داشت.

روز جمعه خبرگزاری رویترز گزارش داد، چند روز بعد از اینکه شرکت آمریکایی «مایکروسافت» از برنامه برای اخراج ۱۰ هزار نیرو خبر داده است، گوگل نیز ۱۲ هزار کارگر خود را به علت مشکلات اقتصادی اخراج می‌کند.

شبکه خبری سی ان بی سی نیز دیروز گزارش داد، ۶۰۰۰ کارمند شرکت توئیتر از زمانی که ایلان ماسک این شرکت را خریده، یا از کار اخراج شده‌اند و یا به صورت داوطلبانه این شرکت را ترک کرده‌اند.

شرکت آمازون نیز اعلام کرده است که از ۱۸ ژانویه اخراج ۱۸ هزار نفر از کارمندان خود یعنی ۶ درصد نیروی کار این شرکت را آغاز خواهد کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار