کد خبر: 1132799
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: مهم‌ترین ماموریت وزارت دفاع در موضوع کارکنان وظیفه توجه ویژه به منزلت کارکنان وظیفه و استفاده تخصصی از آنان در راستای مأموریت‌های دفاعی است.
اختتامیه پانزدهمین جشنواره جوان سرباز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز(دوشنبه ۳ بهمن‌ماه) با حضور امیر مهدی خواجه‌امیری معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، امیر سعید صادقی معاون منابع انسانی وزارت دفاع و جمعی از سربازان برگزیده وزارت دفاع برگزار شد.

دریادار خواجه‌امیری در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام محمد باقر (ع) گفت: امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام می فرمایند الجنود عز الدین و حصون الولاه؛ سربازان مایه عزت دین و دژهای والیان هستند.

وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) نیز درباره می فرمایند؛ فرماندهان لازم است با سربازان و افراد به اصطلاح زیر دست خود به شیوه‌های اسلامی، انسانی رفتار کنند. آن‌ها را با عواطف خود دلگرم کرده و با اعمال پسندیده خود از آن‌ها سربازانی فداکار بسازند. فرمانده کل قوا درباره خدمت مقدس سربازی می فرمایند: خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعاً مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای علت و کشور قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به محورهای برگزاری اختتامیه پانزدهمین جشنواره جوان سرباز این نهاد بیان کرد: ارتقای روحیه و انگیزه سربازان، تقویت نگرش مثبت و ارتقای رفتاری فرماندهان سربازی، ارتقای نشاط و پویایی و هویت بخشی به سربازان، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، ارتقای سطح منزلت و قداست خدمت مقدس سربازی در سطح جامعه و الگوسازی مناسب برای جوانان سرباز محورهای اصلی برگزاری این جشنواره است.

دریادار خواجه‌امیری با بیان اینکه طی سالیان گذشته اقدامات بسیار مناسبی در جهت تحقق منویات فرمانده کل قوا برای ارتقای منزلت کارکنان وظیفه در وزارت دفاع انجام شده است، تصریح کرد: برگزاری مراسم روز سرباز در کلیه یگان‌های سربازی به صورت سالیانه، برگزاری مجموعه جشنواره‌های جوان سرباز و تجلیل از کارکنان وظیفه نمونه و ارائه حکمت کارت سربازی به کارکنان وظیفه متاهل و مجرد به منظور استفاده از تخفیفات فروشگاه‌های اتکا جزو خدمات ارائه شده توسط وزارت دفاع به سربازان این نهاد است‌.

وی افزود: همچنین، اجرای برنامه های متعدد اوقات فراغت سربازان اعم از اردوهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی، برگزاری مسابقات متعدد ورزشی و فرهنگی به مناسبت‌های مختلف در طول سال، اولویت استخدام کارکنان وظیفه در وزارت دفاع،  تشکیل قرارگاه توانمندسازی شخصیتی کارکنان وظیفه و انجام تست‌های شخصیتی برای کارکنان وظیفه جدید الورود و پوشش حمایتی کارکنان وظیفه معسر جزو برنامه های اجراشده برای رفاه حال سربازان و کارکنان وظیفه وزارت دفاع است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه این نهاد دوره‌های مختلفی برای مهارت آموزی سربازان و کارکنان وظیفه برگزار کرده است، بیان کرد: دوره‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و مهارت‌های عمومی جزو مهم‌ترین دوره‌های برگزار شده توسط وزارت دفاع برای مهارت آموزی سربازان و کارکنان وظیفه است.

دریادار خواجه‌امیری در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ماموریت وزارت دفاع در موضوع کارکنان وظیفه توجه ویژه به منزلت کارکنان وظیفه و استفاده تخصصی از آنان در راستای مأموریت‌های دفاعی بوده و همواره تلاش می‌شود با برنامه ریزی مناسب و مدون اقدامات خرسندساز برای این عزیزان اجرایی شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر