کد خبر: 1132764
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که حزب الله با هرگونه تلاش برای ضربه زدن به امنیت داخلی لبنان مقابله خواهد کرد و خواهان نزدیک کردن دیدگاهها برای حل و فصل مسائل داخلی است.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره پرونده انتخاب رئیس جمهور این کشور تاکید کرد: رئیس‌جمهوری که حزب‌الله می‌خواهد کسی است که در داخل و خارج از کشور تسلیم و سرسپرده کسی نبوده و عامل تحریک‌کننده نباشد.

شیخ نعیم قاسم در مراسم یادبود شیخ یوسف داغر در شهر کیفن، با اشاره به اینکه موضع حزب الله در قبال ساختار لبنان شناخته شده و پایبندی به پیمان طائف است.

وی درباره مسائل لاینحل داخلی از جمله انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان گفت: حزب الله خواستار بحث و گفتگو برای نزدیک کردن دیدگاه ها شد.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد که کسانی را که بدنبال تفرقه در لبنان هستند، در مسیر طولانی‌ کردن بحران های این کشور گام برمی دارند.

وی تاکید کرد که حزب‌الله از هرگونه تلاشی برای آسیب رساندن به صلح و ثبات داخلی و وحدت ملی جلوگیری خواهد کرد.

دوران ریاست جمهوری ۶ ساله میشل عون در لبنان روز دوشنبه (۹ آبان ماه) به پایان رسید.

تداوم خلاء در نهاد ریاست جمهوری لبنان از آن زمان در سایه پافشاری احزاب و جریان های سیاسی بر مواضع و نامزدهای خود، پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور را وارد پیچ و خم شدیدی کرده که تلاش ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار