کد خبر: 1132133
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: تحریم، دروغ‌پردازی و تهدید دیگر برای مردم ایران اثر ندارد، زیرا مردم پای این انقلاب ایستاده‌اند و نشانه آن را می‌توان در ۹ دی، تشییع‌جنازه شهدا، تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و... مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری امشب در مراسم گرامیداشت حماسه ۳۰ دی ۵۷ مردم قوچان در مسجد جامع امام خمینی (ره) این شهرستان اظهار کرد: نیم‌قرن از موفقیت انقلاب اسلامی گذشته و با ریخته شدن خون‌های بسیاری این سرمایه انقلاب، نظام اسلامی و ولایی به دست نسل گام دوم انقلاب رسیده است.

وی با بیان اینکه مراحل دیگری باید طی شود تا این انقلاب به دست صاحب اصلی خود یعنی امام عصر (عج) برسد، افزود: جهاد تبیین در بقای این انقلاب دارای اهمیت فراوانی است و همه باید از روحانیت گرفته تا دانشجو، معلم، کارگر و... رسالت خود را در این عرصه انجام دهند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این مطلب که باید از دارایی‌های خود دفاع کرد، زیرا یکی از شگرد‌های دشمن تحمیر یا تحقیر است پس مؤمن نباید بگذارد دشمن دارایی‌هایش را بگیرد، تصریح کرد: یکی از نکات فتنه اخیر همین مسئله بود و نشان داد که اگر از دارایی‌ای همچون جوانان غافل شویم دشمن آن را می‌دزدد.

ماندگاری یکی از ویژگی‌های مبارزان انقلاب به‌ویژه انقلابیون ۳۰ دی ۵۷ قوچان را داشتن ایمان به وعده‌های خدا و راه ندادن شک و تردید در دل دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز ناامیدی در جامعه در حال افزایش است و شاید یکی از مهم‌ترین علت‌های آن نداشتن پشتوانه، راهنما و چشم‌انداز باشد درصورتی‌که اگر مردم توکل کنند خداوند تبارک‌وتعالی از عزل تا ابد نقشه را نشان داده است.

وی با تأکید بر این موضوع که حرکت در مسیر راهنمایی قرآن و عترت به گمراهی ختم نخواهد شد، بیان کرد: مردم در گام اول انقلاب به بزرگی خدا باور داشته و هیچ‌گاه ناامید نمی‌شدند پس در پشتوانه اقتصادی، نظامی و حتی اعتقادی خداوند بزرگ است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه کار دشمن تبلیغ علیه خدا، ولی و دینش است، افزود: هرچه خداوند وعده داده محقق می‌شود، اما وعده‌های شیطان به گفته خودش دروغ است که نمونه بارز و عینی آن را می‌توان در فتنه اخیر دید زیراکسانی که دل‌بسته وعده‌های آمریکا برای گرفتن پول و اقامت بودند امروز به هیچ‌کدام از آن وعده‌ها نرسیده و در چنگال قانون گرفتار شدند.

ماندگاری با یادآوری این مطلب که محمدرضا پهلوی گاو شیرده آمریکایی‌ها بود، اما وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد وی را حتی به آمریکا هم راه ندادند، چون دیگر گاو شیر نمی‌داد، تصریح کرد: بنی‌صدر هم یک نمونه دیگر است که با وعده و همراهی منافقین ترور و فتنه در کشور به راه انداخت، اما پس از فرار از کشور تا آخر عمر در یک‌خانه حبس بود و جرأت نداشت از آن بیرون بیاید.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها، منافقین، سلبریتی‌ها، منوتو، ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی و ... ادعای دوست داشتن مردم ایران را دارند، اما خدا شهادت می‌دهد که منافقین دروغ می‌گویند، زیرا آن‌ها اگر واقعاً مردم ایران را دوست داشتند ۴۴ سال دارایی‌های مردم را بلوکه نمی‌کردند یا دارو‌های بیماران پروانه‌ای را می‌دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: همین سلبریتی‌های مدعی دوست داشتن مردم ایران چرا دارایی‌های خود را فروخته و از کشور فرار کردند درصورتی‌که اگر دوستدار واقعی مردم هستند می‌توانستند در کنار آن‌ها بمانند پس نباید حرف‌های دشمن را باور کنیم، زیرا در صورت باور، به خدا، ولایت و جمهوری اسلامی ایران بی‌اعتماد می‌شویم.

ماندگاری تأکید کرد: تحریم، دروغ‌پردازی و تهدید دیگر برای مردم ایران اثر ندارد، زیرا مردم پای این انقلاب ایستاده‌اند و نشانه آن را می‌توان در ۹ دی، تشییع‌جنازه شهدا، تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و... مشاهده کرد.

وی ضمن یادآوری این مطلب که مردم در این انقلاب پای ولایت ایستادند و خداوند چنان ابهتی در دل دشمنان قرار داد که آن شاه ملعون ناامیدانه فرار کرد و به زباله‌دان تاریخ پیوست، افزود: اگر در گام دوم انقلاب به وعده‌های خدا ایمان داشته و پای ولایت بایستیم قطعاً آمریکا، اسرائیل و آل سعود هم به زباله‌دان تاریخ می‌روند.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه گام اولی‌های انقلاب در بحبوحه آن شرایط، زندان‌های ساواک، شرایط سخت جنگ، اردوگاه‌های عراق و ... هیچ‌گاه ناامید نشدند، افزود: مردم در ابتدای انقلاب مجاهدت سیاسی مرده و پس‌ازآن در هشت سال جنگ تحمیلی مجاهدت نظامی انجام دادند، اما مجاهدت امروز اقتصادی و فرهنگی است و مردم و مسؤولین باهم و به یک اندازه در آن سهم دارند.

ماندگاری تولید را مهم‌ترین مسئله در عرصه مجاهدت اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید نسل، تولید در عرصه کشاورزی و ... باید صورت بگیرد و همه با تمام توان در تمام عرصه‌ها به‌عنوان تولیدکننده باشند.

وی ادامه داد: در عرصه مجاهدت اقتصادی مصرف درست و بهینه به همراه انفاق مؤمنانه و دستگیری از فقرا هم باید مدنظر قرار گیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار