کد خبر: 1131662
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی کامل مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان خوی و استان آذربایجان غربی و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله خوی شد.

بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در تماس تلفنی با رییس اورژانس کشور، رییس دانشکده علوم پزشکی خوی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: ارئه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام شود.

در این تماس تلفنی همچنین محمدامین، ولی زاده حسنلویی رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به آسیب‌دیدگان زلزله، به وزیر بهداشت ارایه کرد و از آمادگی کامل مراکز آموزشی و درمانی تابعه برای اقدامات درمانی آنان خبر داد.

رییس دانشکده علوم پزشکی خوی نیز در تماس تلفنی وزیر بهداشت با وی با اشاره به آماده‌باش تمامی نیرو‌های اورژانس و کادر درمان افزود: بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) خوی در آماده‌باش کامل است و آمبولانس‌های این دانشکده و نیرو‌های امدادی به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس در نخستین لحظات حادثه به کانون زلزله که فیرورق بود، اعزام شدند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه امروز (چهارشنبه)، خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

همچنین حدود ساعت ۱۳ و ۱۹ دقیقه امروز زمین لرزه دیگری با قدرت ۳.۶ ریشتر همین منطقه را لرزانده بود.

ذبیح‌الله کاظمی فرماندار خوی امروز چهارشنبه اعلام کرد: تعداد مصدومان زمین‌لرزه در این شهرستان به ۱۳۳ نفر رسیده است و تاکنون موجب خسارت به ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و ۱۵ روستا اطراف نیز شده است.

به گفته وی، عمده مصدومان به دلیل مصدومیت جزیی بصورت سرپایی در چهار بیمارستان این شهرستان درمان و ترخیص شده‌اند و در حال حاضر تنها ۶ نفر در مراکز درمانی خوی بستری هستند. اکنون ۲۰ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر در حال ارزیابی میزان خسارت وارد شده به بخش‌های مختلف هستند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار