کد خبر: 1130270
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

سارق سابقه‌دار دو ماه پس از آزادی دوباره دست به سرقت‌های سریالی زد، اما این‌بار برای اینکه شناسایی نشود با کلاه‌گیس به سرقت می‌رفت.
به گزارش جوان، دو ماه قبل به مأموران پلیس تهران گزارش شد سارقی شیرآلات سرویس‌های بهداشتی پاساژ معروفی را سرقت کرده است. با طرح این شکایت، پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی سارق در اختیار تیمی از مأموران پلیس قرار گرفت. بررسی‌های مأموران در محل حادثه نشان داد تمامی شیرآلات سرویس‌های بهداشتی پاساژ معروف که همه از برند‌های معروف و گرانقیمت بودند، سرقت شده است.
مأموران پلیس در نخستین گام، فیلم دوربین‌های مداربسته محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند، اما ردی از سارق پیدا نکردند، چون سارق حرفه‌ای هنگام خروج از سرویس‌های بهداشتی صورت خود را با شال‌گردن پوشانده بود تا شناسایی نشود.
همزمان با ادامه تحقیقات، مأموران با چهار شکایت از مدیر همان پاساژ معروف روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت سارق هرچند روز یک‌بار به پاساژ می‌رفته و شیرآلات جدید نصب شده را سرقت می‌کرده است.
دستگیری
مأموران پلیس در بررسی‌های بعدی دریافتند سارق در تمامی سرقت‌ها، شیرآلات سرقتی را داخل کوله‌پشتی خود می‌ریخته و بدون اینکه کسی متوجه شود از پاساژ خارج می‌شده است. تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل به مأموران پلیس خبر رسید سارق شیرآلات سرویس‌های بهداشتی وقتی برای پنجمین بار برای سرقت به پاساژ معروف می‌رود از سوی نظافتچی پاساژ شناسایی شود و در جدال با او به دام می‌افتد.
بدین ترتیب با اعلام این خبر، مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و متهم را بازداشت کردند. مرد نظافتچی گفت: «لحظاتی قبل در حال تمیز کردن پاساژ بودم که دیدم مردی با کوله‌ای به دوش داخل سرویس‌های بهداشتی رفت. وقتی دیر کرد به او مشکوک شدم و به داخل سرویس‌ها رفتم و دیدم او تمامی شیرآلاتی را که به تازگی نصب کرده بودیم باز کرده و در حال ریختن به داخل کوله پشتی‌اش است. ما با هم درگیر شدیم و من هم با جارو او را کتک زدم و با داد و فریاد از مغازه‌داران درخواست کمک کردم. ثانیه‌هایی بعد تعدادی از مغازه‌داران رسیدند و او را دستگیر کردیم. ما از داخل کوله‌پشتی سارق یک کلاه‌گیس و شال گردن زنانه هم کشف کردیم.»
طمع
متهم که در بررسی سوابقش معلوم شد قبل از این، چهار بار به اتهام‌های زورگیری و سرقت دستگیر و روانه زندان شده است با اعتراف به سرقت‌های سریالی گفت: «زندگی خوبی داشتم تا اینکه چند سال قبل معتاد به موادمخدر شیشه شدم. از آن زمان به بعد زندگی‌ام تیره و تار و راه زندگی‌ام به سمت خلافکاران کج شد. برای تهیه پول مواد وارد باند سارقان شدم و دست به سرقت می‌زدم، اما هر بار خیلی زود دستگیر و روانه زندان می‌شدم. قبل از این، چهار بار به اتهام سرقت، زورگیری و کیف‌قاپی دستگیر شدم و به زندان افتادم تا اینکه آخرین بار دو ماه قبل زندانی‌ام تمام شد و آزاد شدم. خیلی زود دوباره آلوده به مواد شدم و در حالی که هنوز مهر آزادی‌ام خشک نشده بود برای تأمین مواد تصمیم به سرقت گرفتم. این‌بار تصمیم گرفتم شیرآلات سرویس‌های بهداشتی را سرقت کنم و با فروش آن، هزینه اعتیاد و زندگی‌ام را تأمین کنم، به همین دلیل پاساژ معروفی را انتخاب کردم که تعداد سرویس‌های بهداشتی آن زیاد بود و می‌توانستم هر بار مقدار زیادی شیرآلات را سرقت کنم و پول خوبی گیرم بیاید. پس از اولین سرقت دوباره به پاساژ رفتم و دیدم شیرآلات جدیدی نصب کرده‌اند و دوباره آن‌ها را باز کردم و از آنجا خارج شدم. من طمع کردم و پس از چهار بار سرقت شیرآلات سرویس‌های بهداشتی برای پنجمین بار به آن پاساژ رفتم که در درگیری با نظافتچی پاساژ به دام افتادم. البته تصمیم گرفته بودم که این آخرین سرقتم از آنجا باشد و می‌خواستم بعد از آن پاساژ دیگری را برای سرقت انتخاب کنم که طمع، کار دستم داد و دستگیر شدم.»
کلاه‌گیس
وی درباره کلاه‌گیس و شال گردن زنانه‌ای که در کوله‌اش کشف شده بود، گفت: «استفاده از کلاه‌گیس را در زندان آموزش دیدم. هم‌سلولی‌ام سارق سابقه‌داری بود که در تمامی سرقت‌هایش برای اینکه شناسایی نشود از کلاه‌گیس استفاده می‌کرد. من هم از او یاد گرفتم و وقتی آزاد شدم یک کلاه‌گیس خریدم و زمانی که به سرقت می‌رفتم، کلاه‌گیس را می‌گذاشتم و صورتم را هم با شال می‌پوشاندم تا شناسایی نشوم. من سارق سابقه‌دار بودم و اگر تصویر حقیقی مرا دوربین‌ها ثبت می‌کردند، خیلی زود از سوی مأموران شناسایی می‌شدم.»
متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار