کد خبر: 1125091
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
مديركل راهداري وحمل ونقل جاده اي در استان مركزي خبرداد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۰ درصد از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به این استان از منابع ملی و استانی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تخصیص یافت.

به گفته «مهرداد جهانی» مديرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک افزود: در سفر رئیس جمهوری به این استان، ۱۵ هزار میلیارد ریال برای بخش راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی در نظر گرفته شد که از این میزان، ۹ هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی و ۶ هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در بخش راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جزو دستگاه‌هایی است که از لحاظ عملکردی رتبه‌های خوب و برتری کسب کرده است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: این استان به لحاظ ابنیه و روکش راه‌ها رتبه اول، جابه‌جایی کالاهای اساسی رتبه اول و در شناسایی ابنیه‌ها جزو رتبه‌های برتر کشور است.

جهانی اظهار داشت: امسال، ۱۰ درصد راه‌های روستایی استان مرکزی ارتقا یافته و هم‌اکنون ۹۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان دارای راه آسفالته هستند.
وی تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه برخورداری از مسیرهای روشن، در جایگاه سوم اما به لحاظ طول راه‌ها، رتبه اول را داراست و امسال ۲۲ کیلومتر به روشنایی راه‌های استان مرکزی اضافه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، در راستای ایمنی جاده‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و تنها ۲ هزار میلیارد ریال برای ایمن‌سازی، رفع نقاط حادثه خیز، شانه‌سازی و ترانشه‌برداری‌ها هزینه شده است. 
جهانی گفت: تمام نقاط حادثه خیزی که از سال ۹۵ به این اداره ابلاغ شده بود، بررسی و اصلاح هندسی بر روی آنها صورت گرفته است.
وی بیان کرد: ۱۸ نقطه حادثه‌خیز جدید از سوی سازمان راهداری کشور به استان مرکزی ابلاغ شده که باید توسط کارشناسان بررسی شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: هم‌اکنون رفع چهار نقطه حادثه‌خیز استان در خنداب، شهر جدید امیرکبیر، کردیجان و زیرگذر راهجرد در حال انجام است.
جهانی بیان کرد: ۷۲ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در استان مرکزی فعال است، ۱۴ دستگاه در حال نصب و پنج دستگاه در حال جانمایی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار