کد خبر: 1121160
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
دولت نجات ملی یمن در واکنش به وقت کشی ائتلاف متجاوز به یمن برای پرداخت حقوق کارمندان یمنی هشدار داد که اگر مطالبات برحق مردم یمن و حقوق کارمندان این کشور پرداخت نشود، نیروهای مسلح یمن اجازه صدور یک قطره نفت را از این کشور نخواهند داد.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه در دولت نجات ملی یمن در توییتر خود نوشت: متاسفانه هنوز هیچ نشانه ای از صرف نظر کردن کشورهای متجاوز از غارت ثروت و منابع نفت و گاز یمن و محروم کردن مردم کشور از درآمدهای آن دیده نمی شود.

وی افزود: این تعلل و وقت کشی بیش از حد برای پرداخت مطالبات عادلانه، منصفانه و محدود بشردوستانه حقوق کارکنان دولت از محل درآمدهای نفتی، در کنار اصرار بر توقیف کشتی ها و سایر اقدامات سختگیرانه، همگی مؤید عزم ائتلاف متجاوزان برای بازگشت به جنگ است.

العزی که همچنین رئیس بخش سیاسی و روابط خارجی انصارالله یمن است، تاکید کرد: اجازه صادرات حتی یک قطره نفت یمن را تا پیش از تضمین حقوق کارمندان یمنی از استانهای صعده و عدن گرفته تا الحجه و المهره نخواهیم داد.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

مقامات دولت نجات ملی یمن بر لزوم برآورده شدن مطالبات برحق ملت یمن از جمله بهره مندی کارمندان دولت از درآمدهای نفتی این کشور به عنوان پیش شرط تمدید دوباره آتش بس تاکید دارند. تا پیش از این، ائتلاف متجاوز که برخی مناطق و استان های جنوبی یمن را در اشغال خود دارد، اقدام به غارت نفت یمن و صادرات آن می کرد و بخشی از درآمد نفتی را به دولت دست نشان خود در یمن می داد اما ارتش یمن وابسته به دولت نجات ملی این کشور اخیرا با دو عملیات نظامی جلوی ادامه این سرقت نفت یمن را گرفته و اعلام کرد که تا زمانی که مطالبات برحق مردم یمن از جمله حقوق کارمندان یمنی پرداخت نشود، اجازه صادرات را نخواهد داد.

پیش تر سرلشکر جلال الرویشان معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیر یمن نیز به ائتلاف متجاوز به یمن هشدار داده بود که "وضعیت نه صلح و نه جنگ یک تهدید است و تکیه ما بر اتحاد ملت و مسئولان است."

همچنین «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار