کد خبر: 1120467
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
ارزیابی امنیتی امریکا

شواهد و قرائن درباره کم شدن شعله‌های جنگ در اوکراین همدیگر را تأیید می‌کنند. در حالی مسکو و دولت‌های اروپایی و امریکا، هر کدام دنبال کاستن از دامنه جنگ اوکراین و خروج آبرومندانه از آن هستند، نهاد‌های امنیتی امریکا برآورد کرده‌اند که در ماه‌های آینده از سرعت عملیات جنگی در اوکراین کاسته خواهد شد.
به گزارش دویچه‌وله در حالی که از سرعت جنگ در اوکراین کاسته شده، نهاد‌های امنیتی امریکا پیش‌بینی کرده‌اند که این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. مدیر سازمان امنیت ملی امریکا در مجمع سالانه نهاد‌های امنیتی این کشور در کالیفرنیا گفت: «ما در حال حاضر شاهد نوعی کم شدن سرعت نبرد‌ها هستیم و انتظار داریم این روند در ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد. به گفته آوریل هاینس، هردو کشور (روسیه و اوکراین) در تلاشند با کم کردن سرعت جنگ خود را برای یک حمله متقابل پس از زمستان آماده کنند. در برآوردی جداگانه، اندیشکده مطالعات جنگ نیز گفته که بنا به پیش‌بینی متخصصان این مؤسسه، مجموع سرعت عملیات در هفته‌های آینده احتمالاً افزایش خواهد یافت. علت آن هم یخ زدن زمین‌ها خواهد بود. در گزارش این مؤسسه آمده است: «به خصوص در شرق اوکراین جایی که عملیات از سوی هردو طرف به دلیل گل و لای زمین متوقف شده با یخ زدن زمین سرعت عملیات بیشتر خواهد شد.» البته برخی منابع پیش‌بینی کرده‌اند این روند به نفع کی‌یف و ضرر مسکو باشد. دو هفته پیش فرماندار لوهانسک در شرق اوکراین گفت آب‌وهوا در منطقه کرمینا بالاخره تغییر خواهد کرد و او امیدوار است که نیرو‌های اوکراین به زودی در موقعیتی قرار بگیرند که بتوانند یا یخ زدن گل و لای زمین حملات متقابل‌شان را بهینه‌سازی کنند. بلاگر جنگی روسی، ویسوکی گووریت نیز پیش‌بینی مشابهی کرده و در کانال تلگرامش اطلاع داده که زمین در مسیر کرمینا-سواتوف یخ بسته است و به همین دلیل او انتظار دارد که ارتش اوکراین سرعت عملیاتش را در این منطقه افزایش دهد.
لندن: مسکو دنبال تجدید قواست
«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس تلویحاً کاهش شدت جنگ را تأیید کرده، ولی هشدار داده که پوتین شاید از هرگونه مذاکرات صلح درباره اوکراین به عنوان فرصتی برای تجدید قوای نیرو‌های روسی به منظور حمله جدید بهره ببرد. «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با روزنامه تلگراف گفته که قدرت‌های غربی باید بسیار هوشیار باشند، اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دنبال ابتکار عمل مذاکرات با هدف پایان دادن به درگیری در اوکراین باشد. به گفته کلورلی این خطر احتمالی وجود دارد که پوتین از آتش‌بس برای آموزش نیرو‌های بیشتر و تولید مهمات و بازسازی و احیای خسارات به نیرو‌های مسلح روسیه و مسلح کردن نیرو‌های ارتش استفاده کند. وزیر خارجه انگلیس واقعی بودن حسن‌نیت پوتین را زیر سؤال برده و گفته که این مسئله نشان می‌دهد اگر مذاکرات صلح از سوی پوتین مطرح شود، ما باید بسیار با دقت عمل کنیم. با این حال، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته که به گفت‌وگوهایش با رئیس‌جمهور روسیه به منظور جلوگیری از تنش بیشتر در جنگ اوکراین دستیابی به نتایج قطعی‌تر مانند تضمین ایمنی نیروگاه‌های اتمی در اوکراین ادامه می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار