کد خبر: 1120362
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
اتحادیه های کارگری ناراضی از مصوبه اخیر کنگره آمریکا تهدید کردند که اجابت نشدن خواسته آنها عواقب منفی در پی خواهد داشت و بر آراء آنان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تاثیرگذار خواهد بود.

نمای شبکه خبری فاکس نیوز نوشت که سومین اتحادیه بزرگ حمل و نقل ریلی آمریکا اعلام کرد که فراموش نخواهند کرد چه کسانی در مبارزه برای افزایش مرخصی استعلاجی در کنار آنها بوده است. برخی از کارگران حتی هشدار دادند که توسل رئیس جمهوری آمریکا به کنگره برای غیرقانونی کردن اعتصاب کارکنان صنعت راه آهن عواقب منفی در بر خواهد داشت.

پیشتر کنگره آمریکا برای جلوگیری از عملی شدن اعتصاب کارکنان راه آهن، توافق تابستان گذشته میان کاخ سفید و دوازده اتحادیه کارگری بخش راه آهن را تبدیل به قانون کرد تا هر گونه اعتصاب نقض این قانون شمرده شود. بایدن نیز روز جمعه (۱۱ آذر) با امضای این مصوبه راه را بر اعتصاب کارکنان راه آهن بست و اعلام کرد که جلوی "یک فاجعه واقعی" گرفته شد.

طبق این قانون دستمزد کارگران در دوره ۵ ساله ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ به میزان ۲۴ درصد افزایش می یابد و بلافاصله پس از اجرایی شدن آن، ۱۱ هزار دلار به هر کارگر پرداخت می شود.

۸ اتحادیه از ۱۲ اتحادیه دخیل در مذاکرات، این توافق را تائید کردند و ۴ اتحادیه مخالف که حدود ۱۰۰ هزار کارگر صنعت حمل و نقل ریلی در آنها عضویت دارند، آن را ناعادلانه خواندند. به گفته این اتحادیه ها، مدت زمان مرخصی استعلاجی پیش بینی شده ناکافی است. با وجود تلاش برخی از سناتورهای چپ گرا و حتی راستگرا مانند مارکو روبیو، کنگره درخواست ۷ روز مرخصی استعلاجی را در مصوبه نهایی نگنجانده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار