کد خبر: 1119980
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
مديركل بيمه سلامت استان مركزي خبرداد
مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت این استان استفاده می‌کنند.

«محمدرضا جیریایی» مديركل بيمه سلامت در جمع خبرنگاران  افزود: بیمه سلامت استان مرکزی برای درمان و هزینه تامین داروی این بیمارانهر ماه بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزینه می‌کند که در جای خود حمایت چشمگیری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تا سال گذشته پنج نوع بیماری خاص تحت حمایت بیمه سلامت بود اما امسال ۲۹ مورد به آن اضافه شد و تمام خدمات درمانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار داشت: دولت با تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج مازاد بر پنج بیماری، ۲۹ بیماری دیگر شامل انواع سرطان ها و انواع پیوندهای قلب، کبد و روده را به لیست بیماری‌های خاص اضافه کرده تا گام بلندی برای تامین هزینه‌های کمرشکن مبتلایان به این نوع بیماری‌ها برداشته شود.

جیریایی با بیان اینکه اکنون افزودن حدود ۱۰۰ بیماری خاص دیگر به این صندوق حمایتی در دست بررسی است، گفت: بر اساس مصوبه دولت و مجلس در راستای کاهش هزینه های درمان بیماران خاص، ارائه خدمات توانبخشی، بازخوانی و خدمات پرستاری در منزل هم برای این جامعه هدف پیش بینی شده است و در آینده داروهای مورد نیاز بیماران خاص درب منزل تحویل شود و این اقدام در تهران برای بیماران ام اس کلید خورده است.

وی ادامه داد: بسته خدمتی برای هر بیماری تعریف شده و در راستای آن تا سقف مشخصی هزینه درمان برای بیماران خاص پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی عنوان کرد: افرادی که به خسارت متفرقه مبتلا شدند و تاکنون مشمول حمایت نبودند در صورت دارا بودن اسناد می توانند تا ۵۰۰ میلیون ریال هزینه درمان دریافت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار