کد خبر: 1119939
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
سطح هشدار‌های امنیتی در سرزمین‌های اشغالی بالا رفت

افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و متعاقب آن گسترش عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها زنگ خطر را برای وقوع دور جدید درگیری‌ها بین دو طرف افزایش داده است. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داده، در صورتی که تغییری در وضعیت موجود در مسجدالاقصی رخ ندهد انتفاضه سوم شروع خواهد شد. گروه‌های فلسطینی هم هشدار داده‌اند اشغالگران به زودی در آتش تعرضات به مسجدالاقصی خواهند سوخت.
به گزارش «جوان»، تحرکات ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و مسجدالاقصی کار را به جایی رسانده است که خطر درگیری بین فلسطینی‌ها با اشغالگران غاصب دور از دسترس نیست. هرچند مقامات اسرائیلی ادعا می‌کنند که توانسته‌اند با ضربات نظامی گروه‌های مقاومت کرانه باختری را از ضعیف کنند، اما مقامات امنیتی این رژیم شرایط امنیتی را به نفع خود نمی‌دانند.
عومر بارلو، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه درباره وقوع سومین انتفاضه فلسطین هشدار داد و گفت که در صورت تغییر در وضعیت موجود در مسجدالاقصی، انتفاضه سوم رخ خواهد داد. بارلو در پایان دوران تصدی خود در این وزارتخانه مخالفت خود را با انتصاب «ایتمار بن‌گویر» به عنوان جانشین خود ابراز کرد. بارلو گفت که به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مکلف توصیه کرده است که شخص دیگری را به این سمت منصوب کند. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داد که «این برای من و نتانیاهو روشن است، اما ما می‌بینیم که ملاحظات او اغلب شخصی است تا ملی». بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود، با انتصاب ایتمار بن‌گویر، عضو افراط‌گرای پارلمان رژیم صهیونیستی به عنوان وزیر امنیت داخلی این رژیم موافقت کرده است و بسیاری از صهیونیست‌ها از سپردن وزارت امنیت داخلی به فردی تندرو ابراز نگرانی کرده‌اند. بن گویر دشمن درجه یک فلسطینی‌ها بوده و ریختن خون آنهار ا مباح می‌داند و اذعان کرده که قصد دارد گروه شبه‌نظامی ۲۰۰ هزار نفری برای مقابله با گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری ایجاد کند. اینگونه اقدامات تحریک آمیز می‌تواند آتش انتفاضه فلسطین را کلید بزند و این بار به دلیل قدرت‌گیری گروه‌های مقاومت سومین انتفاضه به جای سنگ و تیرو کمان و فلاخن، مسلحانه خواهد بود که برای صهیونیست‌ها می‌تواند گران تمام شود. در هفته‌های اخیر گروه مقاومت عرین‌الاسود که رهبری عملیات شهادت‌طلبانه علیه صهیونیست‌ها را برعهده دارد ده‌ها عملیات انجام داده که بسیاری از آن‌ها موفقیت‌آمیز بوده‌اند. بر اساس آمار‌هایی که رسانه‌های اسرائیلی داده‌اند از ابتدای سال ۲۰۲۲، حدود ۳۰ نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر هم زخمی شده‌اند و این مسئله ترسی و نگرانی را در سرزمین‌ها اشغالی ایجاد کرده است.
هشدار مقاومت به صهیونیست‌ها
اگرچه برخی مقامات صهیونیستی سعی دارند با تشدید تدابیر امنیتی در کرانه باختری و مسجدالاقصی رعب و وحشت را در بین فلسطینی‌ها ایجاد کنند تا سطح تنش‌ها را کاهش دهند، اما همه گروه‌های مقاومت فلسطین نسبت به هرگونه اقدام تنش‌زا هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری سما، فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس آزادسازی اسیران فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی را از اولویت‌های این جنبش برشمرد و تأکید کرد: کرانه باختری در زیر پای اشغالگران به لرزه درآمده و برادران شما در نوار غزه نیز منتظر حمله بزرگ به دشمن اشغالگر هستند. ابوحمزه از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز در این آیین گفت: گردان‌های قسام به افزایش توان و افزایش تعداد نظامیان اسیر اسرائیلی ادامه می‌دهد تا آن‌ها را مجبور به پذیرفتن شروط مقاومت در مبادله اسیران کند. همچنین محمد حماده، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در قدس، در سخنانی خواستار حضور گسترده و همیشگی فلسطینیان در محوطه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی شد. به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، حماده با تأکید بر اینکه اشغالگران صهیونیست به زودی در آتش تعرضات و تجاوزات خود به مسجدالاقصی خواهند سوخت، افزود: «بن گویر» یهودی تندرو اسرائیلی به سرنوشتی فلاکت‌بارتر از سرنوشت یهودیان تندرو سابق دچار خواهد شد. حماده تأکید کرد که تمامی قشر‌ها و طیف‌های ملت فلسطین از گزینه و مشی مقاومت فلسطین حمایت و پاسداری می‌کنند. از سوی دیگر، احمد المدلل، عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم گفت آنچه امروز مورد نیاز است، تشکیل مجدد سازمان آزادی‌بخش فلسطین با هدف آزادسازی و خروج از همه توافقات با دشمن صهیونیستی است. عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی گفت تا زمانی که اشغالگری رژیم موقت صهیونیستی ادامه داشته باشد، درگیری با آن نیز ادامه خواهد داشت. احمد المدلل با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی نمی‌تواند مقاومت را متوقف کند و مقاومت در کرانه باختری وارد مرحله جدیدی شده، گفت کرانه باختری و قدس زیربنای طرح ملی فلسطین است. در پی آمادگی گروه‌های مقاومت برای دادن پاسخ احتمالی به اشغالگران در واکنش به شهادت نوجوانان فلسطینی در کرانه باختری، ارتش صهیونیستی سطح آماده‌باش را در مناطق اشغالی افزایش داده است. شبکه کان اسرائیل در این باره اعلام کرد که ارتش اسرائیل در جنوب فلسطین سطح آمادگی در سامانه دفاع هوایی را افزایش داده است. فلسطینی‌ها بار‌ها هشدار داده‌اند که اگر رژیم اشغالگر دست از پا خطا کند، تمام سرزمین‌های اشغالی را با موشک به آتش خواهند کشید و اگر این بار جنگ رخ دهد، دامنه آن نه تنها کرانه باختری و غزه بلکه کل محور مقاومت را دربرخواهد گرفت همه اضلاع مقاومت از عراق، ایران، سوریه و لبنان گرفته تا یمن از مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار