کد خبر: 1119434
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
هم‌زمان با سراسر کشور؛
سرپرست جمعیت هلال‌احمر اردبیل گفت: هم‌زمان با سراسر کشور، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید قویدل در مانور سراسری زلزله  و ایمنی در مدارس اردبیل با اعلام این خبر افزود: «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» شعار امسال مانور سراسری زلزله در مدارس بود که برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مانور دانش‌آموزش با مهارت‌های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله به‌صورت عملی آشنا شدند، تصریح کرد: قبل از مانور، آموزش‌های لازم در این زمینه به دانش‌آموزان داده شده بود.

این مسئول با اشاره به اهداف مانور زلزله در مدارس تشریح کرد: تبدیل مهارت‌های آموزشی به کاربردی هدف اصلی این مانور است تا برای دانش‌آموزان مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله شبیه‌سازی شود.

قویدل با بیان اینکه دانش‌آموزان با موضوعاتی مانند پناهگیری و تخلیه اضطراری در مدارس آشنا می‌شوند، تشریح کرد: با آموزش به دانش‌آموزان می‌توان در زمان بحران خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد، چرا که افراد آشنا به اصول امداد و نجات در زمان بحران سریع در دسترس هستند و می‌توانند حداقل به خود و خانواده‌هایشان امدادرسانی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر