کد خبر: 1118826
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
وعده سوناک:
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس وعده داد که در سال ۲۰۲۳ میلادی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را به میزان فعلی ادامه داده یا افزایش دهد.

 دفتر نخست وزیر انگلیس بامداد دوشنبه بخش‌هایی از متن اولین سخنرانی سیاست خارجی سوناک را که قرار است، امروز ایراد کند، منتشر کرد.

وی درباره اوکراین خواهد گفت: ما تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین می‌ایستیم و سال آینده کمک‌های خود را ادامه داده یا افزایش می‌دهیم. ما کمک‌های جدیدی در زمینه دفاع هوایی جدیدی به اوکراین ارائه می‌دهیم.

انگلیس در ماه سپتامبر اعلام کرد که پس از آمریکا دومین ارائه‌دهنده بزرگ کمک نظامی به اوکراین است و این کمک‌ها بالغ بر ۲.۳ میلیارد پوند است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت دفاع انگلیس یکشنبه تایید کرد موشک‌های هدایت لیزری بریمستون ۲ در اختیار اوکراین قرار داده است.

سوناک قرار است در سخنرانی دوشنبه خود اعلام کند: رهبری من وضعیت جاری را نمی‌پذیرد. ما چیزهای متفاوتی می‌خواهیم. اولویت من آزادی و حاکمیت قانون است.

وی همچنین خواهد گفت: ما در داخل اقتصاد قوی ایجاد می‌کنیم زیرا اقتصاد قوی بنیان قدرت ما در خارج است. این بدان معنی است که در مقابل رقبایمان می‌ایستم، البته نه فقط بطور لفظی بلکه با عملگرایی قوی.

سوناک پیشتر در سخنانی چین را «چالش سیستمی» و «بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت اقتصادی ما» خوانده بود.

به رغم تلاطم سیاسی در انگلیس سیاست حمایتی لندن در مقابل اوکراین تغییری نکرده است اما برخی محافظه‌کاران می‌گویند که وی در مقایسه با دو نخست وزیر قبلی یعنی بوریس جانسون و لیز تراس موضع تهاجمی کمتری در قبال چین دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار