کد خبر: 1118646
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
فرمانده دانشگاه دریایی نوشهر:
فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش در نوشهر گفت : تمامی نیازهای نظامی حوزه دریا بدست دانش آموختگان دانشگاه علوم دریایی نوشهر و با همکاری دانشگاه های معتبر کشور ساخته و تامین می شود.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود: دانش آموختگان این دانشگاه که محصول انقلاب اسلامی است که تمامی نیازمندی های کشور در عرصه روی آب، زیرآب و هوا و دریا با همکاری با دانشگاه های معتبر ایران و شرکت های دانش بنیان می سازند تا نیروی دریایی راهبردی ایران ماموریت های خودش را توسط تجهیزات کامل بومی انجام دهد.

وی ادامه داد: امروز کشور نیاز دارد تا وارد حوزه فنی و مهارتی شود در این راستا دانشجویان با بهره گیری از ابزار و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه و به صورت عملی در حوزچه و شناورهای که تجهیز و آماده شده در داخل دانشگاه کارورزی های کوتاه مدت چند روزه اجرا می شود.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش در نوشهر تصریح کرد: اولویت به سمت کارگاه های عملی است و در کنار آن دریانوردی های ۲ ماهه دانشجوی اجرا می شود همچون سال گذشته دانشجویان برای ارتقای تخصص ۸۰ روز دریانوردی بدون پهلو گرفتن در اقیانوس متلاطم هندوستان، خلیج عدن و دریای سرخ را اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان در چنین ماموریت هایی فواید زیادی دارد و افسری و دانشجوی دانش آموخته توانایی مانایی در شرایط سخت دریا و ۸۰ روز تجربه دریانوردی در اقیانوس را خواهد داشت و در این زمینه تغییر حوزه نظری به عملی مهیا می شود.

وی اظهارداشت: به زودی در دریانوردی ۳۶۰ درجه که قرار است به دور کره زمین زده شود تعدادی از دانشجویان این دانشگاه حضور خواهند داشت.

امیر دریادار دوم شفقت رودسری افزود: در حوزه شناوری، ناو، ناوچه و ناوشکن های موشک انداز به تعداد زیادی ساخته و در حال ساخت است که به زودی ۲ ناوشکن دیگر در ۲۲ بهمن امسال تا آخر سال به آب انداخته و عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: در حوزه زیر سطحی در حال ساخت شناورهای سبک و نیمه سنگین دیگر و در حوزه های چنگال و مخابرات به محصولات خوبی دست یافته ایم که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد و در حوزه سلاح موشک های سطح به سطح دریایی با برد بلند قادر و غدیر بر روی شناورها نصب شدند و در حوزه اژدر دستاورد خوبی داریم.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش در نوشهر ادامه داد: هرچه نیاز برای دفاع را در اختیار داریم و توانمندی های کشور به گونه ای است که کشورهای اروپایی نگران هستند به جایگاهی رسیدیم که دشمنان نمی تواند چشم طمع به کشور داشته باشند.

خاطرنشان کرد: امروز تعداد زیادی طرح های نوظهور و لبه دانشی ارائه شده که اعتبارات خوبی برای این طرح ها به دانشگاه تعلق گرفته که بخشی از این طرح ها به تولید محصول رسیدند و برخی دیگر در حال اجراست و اساتید دانشگاه خوبی وجود دارد که با چندین مرکز پژوهشی بخش های مختلف فعالیت های خوبی در حال انجام است.

امیر دریادار دوم شفقت رودسری رسانه ها را همرزم نیروی های نظامی دانست و تصریح کرد: رسانه ها به عنوان سربازان نظام در عرصه نرم که امروز نه تنها کم ارزش تر چه بسا بسیار با اهمیت تر از عرصه سخت است مشغول جهاد تبیین هستند.

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی های که نیروهای مسلح به آن دست یافتند دشمن توان رویایی در عرصه سخت را ندارد و در حال صف آرایی و تقویت خودش در عرصه های مجازی و نرم است که با توجه مباحث شناختی که رسانه ها در این عرصه تاثیر گذار تر هستند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش در نوشهر با درود به شهدای دفاع مقدس، محور مقاومت، سلامت و به ویژه شهدای امنیت که در این چند ماه اخیر شاهد نثار و از خودگذشتگی تعداد زیادی از این آنها بودیم که حاصل آن امنیت پایدار در کشور و منطقه است.

وی با اشاره به تلاش رسانه ها در بازتاب واقعیت در جامعه گفت: رسانه ها نقش بسزایی در جهاد تبیین و ایجاد امیدواری در بین اقشار مختلف جامعه دارند و امروز انجام وظیفه مطلوب در حوزه کاری موجب خشنودی رهبری و مایوس شدن دشمن می شود.

وی اظهارداشت : امروز نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای ارزشمندی بدست آورده است که به نظر راهبردی جهان اگر این روند اقتدار ایران در حوزه های علمی، نظامی، سیاسی و دفاعی را ادامه یابد ایران به یک کشور قدرتمند منطقه ای و جهانی تبدیل خواهد شد که تا یک هزار سال دیگر این جایگاه را حفظ و ادامه خواهد داد.

امیر دریادار دوم شفقت رودسری گفت: نیروی های دریایی راهبردی در حوزه نظامی و اقتصادی با یک ابتکار خلاقانه در ۶۷ روز نخست آغاز دفاع مقدس با رشادت در برابر قدرت شرق و غرب ایستاد و بیش از ۷۰ درصد نیروی دریایی عراق صدمه و زمینگیر شدند و ۲ سکوی مهم نفتی عراق منهدم و غیر عملیاتی شد و صادرات نفت و گاز عراق قطع شد.
وی با احترام به شهدای نیروی دریایی گفت این دستاوردهای نیروی دریایی با حمایت همه جانبه خانواده آنها رقم خورد، امروز با الهام از رشادت های دفاع مقدس افتخارات را به ارمغان آورده و می آورند.

امیر دریا دار شفقت با اشاره به یاوه گویی دشمن ناو گروه ۷۵ با ناو شکن تمام ایرانی سهند این دانشگاه و دانشگاه های کشور مسیر پرخطر از جنوب آفریقا به اقیانوس اطلس را با ۱۳۳ روز دریانوردی بدون پهلو گرفتن در بندری طی کرد.
وی ادامه داد: امروز سهند دیگری در چند مایلی کشورهای که ادعای قدرت می کنند با پرچم ایران عبور می کند. اکنون ناو گروه در حال عبور از اقیانوس آرام است که از گینه و استرالیا و تلاش داریم هر کجا که نظام اسلامی نیاز صلاح می داند با استفاده از شناورهای ساخت این دانشگاه گام بر دارند.
وی تصریح کرد : همکاری های خوبی بین کشورهای دوست و همپیمان این ظرفیت وجود دارد تا تسهیلات امنیتی را صادر کنیم.
وی تعاملات خوبی بین این دانشگاه و سایر کشورهای دوست وجود دارد بنحوی که میزبان دانشجویان عمان، هند و پاکستان داریم و همچنین حضور دانشجویان در رزمایش کشورهای دیگر حاضر شدند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر