کد خبر: 1118041
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای بار دیگر روسیه را به ارتکاب «جنایت جنگی» در اوکراین متهم کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای بمباران گسترده در اوکراین را که به گفته این نهاد «هیچ هدف نظامی» نداشته است، جنایت جنگی آشکارا خواند.

در این بیانیه آمده است: فرانسه بمباران گسترده روسیه در ۲۳ نوامبر علیه کی‌یف، لویو و چندین شهر دیگر اوکراین را به شدت محکوم می‌کند.

این در حالی است که ارتش روسیه با تکذیب حمله شب گذشته به کی‌یف، عامل خسارات وارد آمده به اوکراین را دفاع ضدهوایی اوکراین معرفی کرد.

ایگور کوناشنکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله‌ای به کی‌یف صورت نگرفته است و همه خسارات شب گذشته که کی‌یف آن را گزارش کرده، نتیجه ریزش موشک‌های ضدهوایی خارجی و اوکراینی است که در مناطق مسکونی پایتخت اوکراین نصب شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» و طرف غربی آن را «تهاجم نظامی» در اوکراین خواندند، آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی و زیست‌محیطی‌اش همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار