کد خبر: 1117873
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
معاون وزیر خارجه سوریه:
معاون وزیر خارجه سوریه گفت که دولت آمریکا برای ضربه زدن به سوریه به دورغ و افترا متوسل شد و بیش از ۹۰ کشور تروریست وارد کرد.

به گزارش المنار، ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه سوریه و رئیس هیأت نمایندگی سوریه در نوزدهمین نشست بین المللی آستانه، گفت که دولت آمریکا برای ضربه زدن به سوریه به دورغ و افترا متوسل شد و بیش از ۹۰ کشور تروریست وارد سوریه کرد.

وی افزود: سوریه از سلطه جویی آمریکا رنج برد و دولت این کشور از همه ابزار‌های خود از جمله دروغ و افترا و ترویج اطلاعات غلط در رسانه‌ها علیه دمشق استفاده کرد و از بیش از ۹۰ کشور برای کشتار شهروندان سوری و تخریب دستاورد‌های آنان و سرقت و محصولات کشاورزی سوریه، تروریست وارد کرد.

ایمن سوسان تاکید کرد: حضور عناصر بیگانه در خاک سوریه غیر قانونی و نقض قوانین بین المللی است و هدف آن ایجاد ناامنی در این کشور و مانع تراشی در برابر بازسازی خرابی‌ها است.

این مقام سوری ادامه داد: اقدامات نیرو‌های اشغالگر آمریکا و ترکیه و در رأس آن حمایت از عناصر تروریستی و قطع مکرر آب شهروندان سوری در الحسکه، در حد جنایات جنگی و جنگ علیه بشریت است.

ایمن سوسان از جامعه بین الملل خواستار محکوم کردن این اقدامات شد و گفت: بهانه‌های ترکیه برای اقدامات خود در سوریه هیچکس را فریب نمی‌دهد.

وی گفت: تامین امنیت مرزها، مسئولیت مشترک بین دو طرف است که باید در این زمینه به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها و عدم مداخله در امور داخلی احترام گذاشت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار