کد خبر: 1116917
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
سرویس شبکه های اجتماعی جوان آنلاین: «رضا سراج» کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
وضعیت و شرایط امروز جبهه حق در برابر باطل به مانند جنگ احزاب است.
 
جنگ احزاب؛ بزرگ‌ترین و سخت‌ترین امتحان و آزمون برای مسلمانان شد. همچنان‌که قرآن کریم در آیه یازدهم از سوره مبارکه احزاب میفرماید: هُنالِکَ ابْتُلیَ المؤمِنونَ وَزُلزِلُوا زِلزالاً شدیدا آنجا [بود که] مؤمنان در آزمایش قرار گرفتند و سخت تکان خوردند.
سرانجام مسلمانان با پیروزی چشمگیر در این امتحان، رو سفید شدند؛ و ذلّت و روسیاهی را تا ابد برای کفار، مشرکان و منافقان کارشکن باقی گذاشتند.
 
نتیجه جنگ احزاب ازیک سو باعث ناکام ماندن دشمنان اسلام و بر باد رفتن آرزوی آن‌ها در شکست اسلام شد و از سوی دیگر منجر به پذیرش قدرت اسلام و حقیقتی که موجودیت آن را باید پذیرفت گردید.
جنگ احزاب در سال پنجم هجری به وقوع پیوست و در سال ششم هجری مشرکان با رسمیت شناختن مسلمانان، قرار داد صلح حدیبیه را امضاء کردند و از مواضع سر سختانه خود عقب نشینی نمودند و پس از مدتی کوتاه و در سال هشتم هجری، فتح مکه صورت می گیرد و هیبت و اقتدار اسلام پس از مدتی کوتاه در تمام جزیره العرب حاکم می شود.
 
بعد از این پیروزی سرنوشت ساز پیامبر (ص) فرمودند : اکنون ما با آن‌ها می‌جنگیم اما آن‌ها قدرت جنگیدن با ما را ندارند . یعنی رویکرد سپاه اسلام از دفاع به تهاجم تغییر یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار