کد خبر: 1116751
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
پیام وحدت و امنیت برای سیستان و بلوچستان؛
حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در سفری یک هفته‌ای میهمان مردم زاهدان، زابل، خاش، سراوان،ایرانشهر، دلگان و چابهار بود سفری فشرده که ترجمان پیام وحدت، همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز مردمان این دیار بود.

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور یکشنبه ۲۲ آبانماه به همراه هیاتی از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی مهر دبیر هیئت امنای جامعه المصطفی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت وارد زاهدان شد تا با دیدار با اقشار مختلف مردم و بزرگان و علمای سیستان و بلوچستان اندوه و ناراحتی رهبر انقلاب را از حوادثی که در این استان رخ داده بود و تدابیر عالی که برای حل مشکلات داشته‌اند و تدابیر تکمیلی را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذاشته و از عزیزانی که در این حوادث، شهید، جانباخته، جانباز و مجروح شدند دیدار و از آنان دلجویی کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سفر یک هفته ای به شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان نظیر زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر، دلگان و چابهار سفر کرد و پای سخن قشرهای مختلف و علما اهل سنت و تشیع  نشست.

بی تردید وحدت و همبستگی، پیام روشن و آشکار این سفر بود. نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی که پیش از این شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اختلاف بین شیعه و سنی را در کلام و سخن خویش رد کرده بود، این بار با حضور خود در منطقه بر پیوستگی و در هم تنیدگی مردمان این دیار تاکید کرد.

حامل سلام و پیام برای دیار دوست و دوستان هستیم

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در بدو ورود به زاهدان گفت: خدا را شاکریم که از سوی دوست برای دیار دوست و دوستان حامل سلام و پیام هستیم و آمده‌ایم تا سلام مقام معظم رهبری را به مردم استان سیستان و بلوچستان برسانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری اظهارداشت: آمده‌ایم اندوه و ناراحتی رهبر انقلاب را از حوادثی که اتفاق افتاده و تدابیر عالی که برای حل مشکلات داشته‌اند و تدابیر تکمیلی را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذاشته و از عزیزانی که در این حوادث، شهید، جانباخته، جانباز و مجروح شده‌اند دیدار خواهیم داشت و از آنان دلجویی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته در این ایام، نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان و استاندار مسیرهایی را دنبال کرده‌اند اما این تدبیر ویژه مقام معظم رهبری است و امیدواریم منشاء خیر و برکت باشد.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان با نماینده رهبر انقلاب دیدار کرد

عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان در جریان سفر حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان با ایشان دیدار کرد، در این دیدار که نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و  برخی علما و اساتید اهل سنت نیز حضور داشتند، در مورد حوادث اخیر بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار رییس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان گفت: رهبرمعظم انقلاب دستور دادند حوادث اخیر این استان به دقت بررسی و عمل بر اساس واقعیت‌ها انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در این نشست تاکید کرد با مجرمان و عوامل ناامنی در سیستان و بلوچستان مماشات نخواهد شد اما کسانی که تحت تاثیر هیجانات قرار گرفته‌اند بزودی آزاد می‌شوند.
وی  از تلاش‌های نماینده ولی فقیه در استان و پیگیری‌های وی تقدیر کرد و گفت: علما، معتمدین و سران طوایف منطقه سنجیده عمل کرده و با آرامش مسائل را پیگیری کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: به اتفاق هیاتی از سوی مقام معظم رهبری ماموریت یافتیم برای ابلاغ سلام ایشان به استان سیستان و بلوچستان سفر کنیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری در جلسات مختلف به استان سیستان و بلوچستان  ابراز علاقه و محبت  کرده و فرموده‌اند: "این ابراز علاقه من به سیستان و بلوچستان مبنای عقلانی دارد و یک جهت آن برای زمانی است که در استان بودم و ظرفیت‌های مختلفی از مردم در منطقه را کشف کردم و از جهت دیگر آن نیز محرومیت‌های تاریخی استان بوده است" و در مجموع می‌توان گفت که ایشان احساس خوب و تعلق خاطر به این استان دارند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری بیان داشت: در ماجراهای اخیر استان، مقام معظم رهبری ناراحت و نگران شدند و دستور بررسی داشتند و پس از اینکه گزارش‌هایی خدمت ایشان رسید دستور دادند تا جوانب مسئله مشخص و مستندات و دلایل کاملا مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: خواسته مقام معظم رهبری این بود تا بر اساس آنچه از واقعیت‌ها به دست می‌آید عمل شود که بررسی‌ها صورت گرفت و حاصل آن در شورای عالی امنیت ملی جمع بندی و تصمیماتی اتخاذ گردید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: تصمیمات اتخاذ شده ناظر بر همان بررسی ها بود و در خصوص آنچه در زاهدان و برخی شهرهای دیگر اتفاق افتاد باید نگاه ما جامع‌تر باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری خاطر نشان کرد: بر اساس نظر صریح مقام معظم رهبری افرادی که بی گناه مورد اصابت قرار گرفته‌اند شهید و کسانی که بی‌گناه مجروح شده‌اند جانباز و تحت پوشش بنیاد شهید قرار خواهند گرفت.
وی تاکید کرد: در این میان با افراد یا کسانی که به امنیت ملی و استان خدشه وارد کرده و جرمی مرتکب شده‌اند مماشات نخواهد شد و باید مجازات و محاکمه شوند زیرا امینت جامعه خط قرمز همه نظام‌هاست و تحت هیچ شرایطی مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهند حقی ضایع شود و نظر ایشان رسیدگی بر اساس موازین حق و شرعی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تاکید بر ضرورت اعتماد به فرایندهای موجود در نظام، ادامه داد: قضایا به شکل روشن در مراکزی که مسئول رسیدگی‌های فنی و قضایی هستند بررسی می‌شود همان‌گونه که در بخش مقدماتی کار تشخیص‌ داده شده و جابجایی‌هایی صورت گرفت.
وی گفت: در حوادث اخیر استان غیر از افرادی که به‌ عنوان‌ مجرم شناخته می‌شوند به یاری خداوند تعداد قابل توجهی از کسانی که تحت تاثیر هیجانات دست به اقداماتی زده‌اند در اولین فرصت آزاد خواهند شد.
این مقام مسول عنوان کرد: در ماجراهای اخیر استان کسانی عامل تحریک مردم بوده‌اند و حساب آن‌ها جداست و باید خطایی که در تحریک عمومی مرتکب شدند را اصلاح و عذر خواهی کنند و از این کوتاهی‌های صورت گرفته نمی‌توان به راحتی عبور کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری اظهار داشت: در ماجراهای اخیر بسیاری از روسای طوایف، علما، مسئولین و نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی زحمت کشیدند تا آسیب‌های بزرگتر ایجاد نشود و از این جهت از همه عزیزان تشکر می‌کنیم.
وی تاکید کرد: انتظار از بزرگترها همین است که در چنین مواقعی آتش فتنه را خاموش کنند به خصوص در استانی چون سیستان و بلوچستان که مردمانش با روحیه کرامت، احترام ریش سفیدان خود را دارند و جلوی فتنه‌گری‌های دشمن را می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: در سطح کشور نیز دشمن با هر اتفاقی به دنبال موج سواری و سوء استفاده بوده که مردم بصیر و انقلابی خط خود را از فتنه گران جدا کردند.
وی گفت: نظام اسلامی نسبت به اهل سنت نگاه و سیاست تعریف شده‌ای دارد هر چند ممکن است در این زمینه مطالباتی وجود داشته باشد اما خدمات انقلاب به محیط عمومی اهل سنت در تاریخ بی‌نظیر بوده است و چنین چیزی از گسترش مساجد، مدارس و انواع رسیدگی‌های دیگر مشخص است.
رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: اگر مطالبه‌ای وجود داشته باشد قابل مباحثه و پیگیری است و نباید خطاهای فردی را به نام یک سازمان بدانیم و کل مجموعه را زیر سوال ببریم.
وی ادامه داد: طبق بیان مقام معظم رهبری کلید عمران شرق، استان سیستان و بلوچستان است و این عمران و آبادانی از سواحل مکران شروع شده و در آینده نیز به سایر نقاط گسترش پیدا خواهد کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری بیان داشت: این که از حوادث و اتفاقات اخیر برداشت مذهبی داشته باشیم صحیح نیست زیرا چنین چیزی اسباب فتنه‌های دیگر خواهد شد.
وی ادامه داد: مزیت ویژه سیستان و بلوچستان از نگاه نظام اسلامی مسئله وحدت و زیست مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کنار یکدیگر است و نباید اجازه دهیم کسی این مهم را به بازی بگیرد.
وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که حتی یک نفر هم نباید آسیب ببیند و توقع دارند علما، معتمدین و سران طوایف منطقه سنجیده عمل کرده و با آرامش مسائل را پیگیری کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری گفت: باید در برابر گرگ‌هایی که به دنبال آسیب به ما هستند هوشیار عمل کرده و بر اساس مصلحت استان و کشور پیش برویم.
وی خاطر نشان کرد: یکی از ماموریت‌های مهم ما در این سفر شنیدن درد دل، گلایه‌ها و مطالبات مردم است و در این جهت جلسات متعددی برگزار و سپس مسائل را جمع بندی و برای اتخاذ تصمیم‌های جدید خدمت مقام معظم رهبری تقدیم خواهیم کرد.

 
 

شهدای مدافع امنیت کشور از هستی خود گذشتند

 نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در دیدار با خانواده شهدا و مجروحان حادثه اخیر زاهدان گفت: شهدای مدافع امنیت کشور برای حفظ کیان ایران اسلامی از تمام هستی خود یعنی جانشان گذشتند تا ما در امنیت باشیم.

وی با بیان اینکه جریان شهید و شهادت به بخشی از فرهنگ جامعه تبدیل شده افزود: در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی، پیروزی آن و سپس در دوران دفاع مقدس شهدا هر جا که لازم بود از میهن و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: شهدای ما برای دفاع از میهن اسلامی و این مرز و بوم از هستی و جانشان را فدا کردند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا اگر به صراط و راه شهدا پایدار و ادامه دهنده راه امام(ره) باشند، قطعا در روز قیامت بر سر یک سفره متنعم خواهند شد افزود: شهید دارای مقام شفاعت و در نزد خداوند متعال دارای جایگاه رفیعی است.

 
 

رهبرمعظم انقلاب نسبت به سیستان و بلوچستان ارادت خاصی دارند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم این استان ارادت خاصی دارند و همچنین همواره پیگیر مسائل و رفع مشکلات این استان هستند.

وی اظهارداشت: در مدت اخیر حوادثی در این استان رخ داد که خاطر رهبر معظم انقلاب را مکدر کرد و نظر ایشان بر این بود هیاتی به استان اعزام شود که هم سلام رهبرمعظم انقلاب را به مردم برسانیم و  هم اندوه و ناراحتی ایشان را از حوادثی که رخ داده و تدابیر عالی‌ که برای حل مشکلات داشته‌اند را با شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف منطقه در میان بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: همچنین قرار شد در این سفر از عزیزانی که در این حوادث شهید، جانباخته، جانباز و مجروح شده‌اند دلجویی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما موظف هستیم در جریان این سفر با اقشار و گروه‌های مختلف دیدار کنیم و آنچه مطالب و درد دل و پیشنهاد مردم وجود دارد شنیده شود افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که به تفصیل موارد مختلف را بشنویم و جمع‌بندی آن را خدمت ایشان ارائه دهیم.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما در این سفر نشست با علمای اهل سنت است که بخشی انجام شده و بخشی باقی‌مانده از مطالب آنان که نیاز است شنیده شود و اعلام شده که ما آمادگی داریم تا حرف آنان را بشنویم.

 نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت تصریح کرد: دیداری با علمای اهل سنت داشتیم و دیدار با فرد خاصی نبود، به عبارتی طرف ما جمع علمای اهل سنت بودند که در این جمع امام جمعه مسجد مکی زاهدان هم حضور داشتند که در این نشست مطالب برخی از آنان شنیده شد.

وی تصریح کرد: در جریان واقعه‌ای که در زاهدان  رخ داده عده‌ای کشته شدند که آمارهای مختلفی ذکر شده اما برای ما ملاک آمار رسمی است و کسانی که در این حوادث بی‌گناه کشته شدند از نظر رهبر معظم انقلاب شهید هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: رسیدگی به کشته شدگان حوادث اخیر زاهدان مراجع مشخصی دارد که تشخیص دهد چه کسی در آن میدان بی‌گناه کشته شده و چه کسی گناهکار بوده است.

وی با بیان اینکه در این ماجراها کسانی تعدی کردند که با آنها قاطع برخورد می‌شود و رسیدگی قضایی خواهد شد بیان کرد: افرادی که در این ماجرا دستگیر شدند باید مسیر قانونی خودشان را طی کنند و کسانی که مرتکب جرم جدی نشدند و در بازداشت هستند اینها با نظر رهبر معظم انقلاب عفو و آزاد خواهند شد.

واژگانی برای حس برادری؛ پاسخ گرم به پیام محبت‌آمیز

جانباختگان بی‌گناه حوادث زاهدان شهید محسوب می شوند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در همایش تحکیم وحدت و همدلی در سیستان و بلوچستان که با حضور هیاتی بلندپایه به نمایندگی از رهبر انقلاب، علمای شیعه و سنی، بزرگان طوایف و ریش سفیدان استان برگزار شد، گفت: مطابق نظر رهبر انقلاب کسانی که در حوادث اخیر سیستان و بلوچستان بر اثر خطای انسانی و یا هر قضیه دیگری بی گناه جان باختند، شهید محسوب می شوند و امیدواریم این پیام باعث تسلی خاطر خانواده آنان شود.

وی با بیان اینکه حوادث سیستان و بلوچستان باعث رنجش خاطر رهبر معظم انقلاب شد و رنجش خاطر ایشان را به شما ابلاغ می کنیم ادامه داد: فلسفه حضور ما تقدیم سلام و محبت رهبر عزیز و عالی قدر انقلاب اسلامی به استان عزیز سیستان و بلوچستان است.

حتما به ترک فعل ها در این حوادث رسیدگی می شود

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه حتما به ترک فعل هایی که در حوادث زاهدان شاهد بودیم رسیدگی می شود، اظهارداشت: ما در این سفر ماموریت داریم که بشنویم و بنا نداریم حرف بزنیم؛ جلساتی با علما، نخبگان و خانواده شهدا داشتیم و همچنان این دیدارها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اگر نیاز باشد برای شنیدن حرف مردم به سایر شهرستانهای سیستان و بلوچستان خواهیم رسید. افزود: اگر مردم و بزرگان مطالبی دارند که باید خدمت رهبر معظم انقلاب برسد حتما این موارد به ایشان منعکس خواهد شد.

محرکین این اتفاقات خودشان جبران کنند

رییس هیات اعزامی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: کسانی که در این حوادث خطاهای کمی داشتند و مستوجب عفو هستند و اینها نیز با عنایت رهبر آزاد می شوند.

وی ادامه داد: در این قضایا افرادی باعث اتفاقات بزرگی شدند و به حیثیت نظام لطمه وارد کردند؛ به مردم و اموال آنان آسیب زدند که باید عدالت و قاطعیت احکام الهی درباره آنان اجرا شود تا دیگر شاهد تکرار این موارد نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: کسانی هستند در این قضایا که محرکین این اتفاقات هستند که ممکن است در میدان حضور نداشتند و با سخنان و حرکات خودشان تحریک کرده باشند که باید به کار آنان رسیدگی شود و خودشان خطاهایی  که مرتکب شدند را جبران کنند.

وی با بیان اینکه در قاضایای اخیر در سیستان و بلوچستان تدابیری انجام شده که اگر نیاز به تدابیر مکمل شود اطلاع رسانی می شود افزود: چنانچه بزرگان و سران طوایف مطالبی برای منعکس کردن به رهبر معظم انقلاب دارند موارد خود را ارائه کنند. 

حفظ امنیت خط قرمز نظام است

رییس هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حفظ امنیت کشور خط قرمز ما است و در این باره با هیچ کسی مماشات نداریم اظهارداشت: امنیت برای نظام و ملت ما خط قرمز است و ملت شریف ایران برای این نعمت بزرگ که مادر همه نعمت های دیگر است، با اهدای خون خودشان سرمایه گذاری کردند و باید با تمام وجودمان از آن حفظ کنند.

وی با بیان اینکه مردم با بصیرت خودشان با اغتشاشگران در سیستان و بلوچستان همراهی نکردند و این امیدوار کننده است افزود: بعید می دانم احدی درباره ملت بزرگ و ریشه دار و ولایت مدار سیستان و بلوچستان و اقوام آن بحث تجزیه طلب را گفته باشد و اگر چنین چیزی گفته شده احتمالا منظورشان افرادی هستند که به صورت غیرمجاز وارد استان می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان رنگین کمانی از وحدت و انسجام است، تصریح کرد: در ذهن مسوولان و مردم ایران کلمه تجزیه طلب درباره مردم سیستان و بلوچستان خطور نکرده است.

وی ادامه داد: رشد و شکوفایی استان در ساحت اقتصاد است و کسانی که شلوغ بازی در می آورند به دنبال این هستند که زندگی مردم را برهم بزنند؛ همه باید پای اقتصاد استان و کشور باشیم و همه ما وامدار خون شهدای امنیت و عزیزانی هستیم که در این مسیر به شهادت رسیدند.

 
 

استکبار جهانی در اوج دشمنی با انقلاب اسلامی است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در جمع علما، بزرگان و اقشار مختلف مردم منطقه سیستان گفت: استکبار جهانی در اوج خشم، عصبانیت و دشمنی نسبت به انقلاب اسلامی ایران است و برای ضربه زدن به نظام دست به هر کار می‌زند اما همواره شکست خورده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری اظهارداشت: استکبار جهانی در اوج خشم و عصبانیت نسبت به انقلاب اسلامی ایران است و به فضل خداوند متعال گریبان استکبار جهانی، آمریکای جهان‌خوار و صهیونیست‌های تبهکار را گرفته‌ایم و باور نمی‌کردند زمانی این چنین از ناحیه ملتی که روی او هیچ حسابی نمی‌کردند موجودیتشان به مخاطره بیفتد.

وی تصریح کرد: آمریکا با خوی استکباری که دارد در آینده جهان منزوی است و جوانان آینده ساز ما باید به این فکر کنند که برای شرایط آینده جایگاه کشور عزیزمان کجاست و ایران باید در آینده تحولات جایگاه عظیمی داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اغتششات اخیر گفت: اغتشاشگران با تمام توانشان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب وارد میدان شدند اما خیلی زود زمانی که سمت ارزش‌ها رفتند و به ساحت قرآن جسارت کردند دست آنان برای مردم رو و مشخص شد که از کجا خط می گیرند.

وی بیان کرد: با هوشمندی و بصیرت و ولایت‌پذیری شما منطقه سیستان وحدت خود را حفظ و مسوولان نیز این منطقه را قوی تر و بهتر از قبل خواهند ساخت.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اظهارداشت: مردم منطقه سیستان این بشارت را دادند که در اینجا هیچ گونه اغتشاشی نبوده و مردم در اینجا پای ولایت خود ایستادند.حاج علی اکبری: تجزیه طلبی در بین مردم سیستان و بلوچستان جایگاهی ندارد

واژگانی برای حس برادری؛ پاسخ گرم به پیام محبت‌آمیز

تجزیه طلبی در بین مردم سیستان و بلوچستان جایگاهی ندارد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در جمع علما، بزرگان و اقشار مختلف مردم شهرستان خاش گفت: تجزیه طلبی در بین مردم سیستان و بلوچستان جایگاهی ندارد و ساکنان این استان مظهر وحدت هستند.

وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان برای حفظ کیان ایران اسلامی هزاران شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند افزود: اگر کسی این حرف را گفته(تجزیه طلب) شاید خواسته نفوذی‌ها را بگوید و یا کسانی که از بیرون آمده و پول گرفته‌اند و شناسنامه ندارند و اگر کسی به شما گفته اشتباه کرده زیرا شما مظهر غیرت و جوانمردی هستید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جواد علی اکبری اظهارداشت: مسائل اخیر که در سیستان و بلوچستان رخ داد خاطر رهبر معظم انقلاب را آزرده و رنجاند و ایشان دستور فرمودند که این مسائل به طور دقیق بررسی شود.

وی بیان کرد: وقتی یک جوان شیعه توسط اغتشاشگران سوزانده شد ناراحت شدید و ما هم وقتی به یک بلوچ آسیب وارد شود نگران و آزرده خاطر می‌شویم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ما در ایران اسلامی ظرفیت‌های بزرگی از جمله وجود نازنین رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی را داریم که با وجود این ۲ ظرفیت بزرگ کشور در بن بست قرار نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: انتقاد با مساله اغتشاش بسیار متفاوت است زیرا در اغتشاش نا امنی و آسیب وارد شدن به اموال عمومی و مردم مطرح است که این مورد دوم مدنظر و خواست دشمنان نظام و ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: ممکن است در این بین، عده‌ای از جوانان و افراد فریب خورده و در دام دشمن بیفتند که ما وظیفه داریم آنان را از این نقشه شوم دشمن آگاه سازیم.

وی اظهارداشت: چنانچه در خصوص جانباختگان حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان مشخص شود که کسی بی گناه و یا به علت خطای انسانی کشته شده باشد با تدبیر رهبر معظم انقلاب شهید محسوب می‌شود.

 

دشمن هویت دینی و انقلابی نسل جدید را هدف قرار داده است

در چهارمین روز سفر هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان این هیات بلند پایه با همراهی نماینده ولی‌فقیه در استان وارد سراوان شد و مورد استقبال امام جمعه اهل سنت، فرماندار، علما و اقشار مختلف مردم این منطقه قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری در جمع علما، بزرگان و اقشار مختلف مردم شهرستان سراوان اظهارداشت: با توجه به اینکه دشمن فکر و اندیشه و اعتقاد دینی جوانان ما را هدف قرار داده ما باید همه دست به دست هم دهیم تا بینش نسل جدید را تقویت و مستحکم کنیم.

وی بیان کرد: برای اینکه جامعه اسلامی رو پای خود بایستد باید به مسائل توحیدی اهتمام و تربیت نسل جدید را بر اساس اعتقاد و ارتباط با وحی برنامه‌ریزی تا از این طریق بتوانیم بر نقشه های شوم دشمنان غلبه کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: این مسائل زمینه سوء استفاده دشمنان و نفوذی‌ها شد و این افراد به دنبال نا امن کردن استان بودند که با هوشیاری مردم به اهداف شوم خودشان نرسیدند.

وی ادامه داد: با توجه به ارادت خاص رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان ایشان یک هیئتی را به این استان اعزام کردند که تصیم ایشان بر این کار نشان از علاقه و توجه خاص ایشان به این استان است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان و بویژه سراوان با وحدت و امنیت شناخته شده است و این مساله در وحدت و امنیت ملی نیز تاثیر گذار است برای همین دشمنان به دنبال نا امن کردن این منطقه هستند.

واژگانی برای حس برادری؛ پاسخ گرم به پیام محبت‌آمیز

تجزیه طلب خطاب کردن مردم سیستان و بلوچستان کاری بسیار غلط و اشتباه است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در جمع علمای شیعه و سنی، سران طوایف و اقشار مختلف مردم ایرانشهر گفت: تجزیه طلب خطاب کردن مردم سیستان و بلوچستان کاری بسیار غلط و اشتباه هست زیرا مردم با غیرت این استان پای میهن و وطن خودشان ایستاده‌اند.

وی اظهارداشت: آن چیزی که مردم سیستان و بلوچستان از آن ناراحت هستند خطاب کردنشان به عنوان تجزیه طلب است که این مساله را در چند روز اخیر همواره بر زبان آورده‌اند و باید گفت هر کس این راه گفته کار بسیار غلطی کرده زیرا این مردم با غیرت پای وطن و میهن خود ایستاده‌اند و چنین وصله‌ای به شما و مردم شما نمی‌چسبد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: البته بعضی قصد نداشتند این نسبت(تجزیه طلب) را به مردم سیستان و بلوچستان بدهند و خواسته بودند بعضی افراد شرور که از بیرون آمده‌اند را معرفی کنند.
وی گفت: فهرست درخواست‌ها هم امشب ارائه شد که همه را نوشتیم از منظر دانشگاهی، معتمدین، فرهنگیان، مسوولان و مدیران که گفتند همه را نوشتیم و ما این مجموعه درخواست‌های شما را منتقل خواهیم کرد به محضر رهبر انقلاب و به حوزه‌های مربوطه ارجاع قوی‌تری خواهد شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: استخراج فرصت‌ها از دل تهدیدها مهم است زیرا در حوادث اخیر تهدیدهایی پیش آمد یکی از بهترین رویکردها این است که از آسیب‌های اخیر فرصت بسازیم و ریشه‌ها و زمینه‌های این اتفاقات و عوامل مداخله‌ای را بشناسیم و این یعنی استخراج فرصت‌ها و قرآن کریم این روش مواجهه را روش خردمندان می‌داند و صاحبان خرد از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن‌ها عبرت گرفتن است.
وی اظهارداشت: برخی دوستان گفتند در برخی از موضوعات در سیستان و بلوچستان احساس تبعیص هست و این حرف مهمی است و آیا واقعا هست که اگر هست نامناسب و اگر نیست باید روشن شود و اینکه اهالی استان یا بخشی از اهالی احساس کنند رها شده‌اند و دیده نمی‌شوند و از آنان در پست های استانی استفاده نمی شود و می‌گویند ما افراد توانمند برای مدیریت زیاد دایم و چرا اعتماد نمی‌شود و این یک مسئله‌ است و ما در استان در زمینه سرمایه‌های انسانی نیروهای تحصیل کرده مختلفی داریم.

 
 

موفقیت‌های روزافزون ایران دشمن را عصبانی کرده است

 نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در جمع علمای شیعه و سنی، بزرگان طوایف و اقشار مختلف مردم دلگان گفت: ایران پس از انقلاب به سرعت شروع به ساخته شدن و جبران عقب ماندگی کرد و قدرت‌های جهانی نمی‌خواهند ایران به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی ظهور کند و موفقیت‌های روزافزون کشور دشمن را عصبانی کرده است.

وی اظهارداشت: کفار به شدت از تحولاتی که در ایران اسلامی رخ داده عصبانی است و این تحولات کشور را از عمق ذلت بیچارگی، وابستگی و خاری در مسیر عزت و شکوفایی قرار داده و هر روز موفق‌تر پیش می‌رود و این باعث شده دشمنان ما ناراحت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به نقش مردم دلگان در دفاع از کیان ملی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی افزود: مردم این منطقه برای دفاع از ایران اسلامی ۷۴ شهید تقدیم کردند که اینها نشانه‌هایی از غیرت، ایمان و بصیرت مردم این منطقه است.

وی گفت: چنین سرمایه گذاری در همه کشور به همین شکل صورت گرفته زیرا این انقلاب متعلق به مردم هست و انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب تاریخ است.

 نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: مردمی که به میدان آمده و تصمیم خود را به عنوان یک نظام الهی تثبیت کردند و به ندای رهبر کبیر خود پاسخ گفتند و این انقلاب به ثمر نشست و حالا این نظام متعلق به همه مردم است.

وی تصریح کرد: دشمنان در سلسله فتنه‌های اخیر، فتنه جدید و بهانه جدید پیدا و شروع کردند به ایجاد اغتشاش در جامعه ما و در شهرهایی شروع به فتنه انگیزی کرده و خسارت‌های قابل توجهی به بار آوردند از جمله ضربه زدن به زندگی مردم و کاهش امنیت کشور و در این میان عزیزانی از مدافعان امنیت را شهید یا مجروح کردند.

 
 
 

مشکلات مطرح شده سیستان و بلوچستان تقدیم رهبرمعظم انقلاب می‌شود

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در جمع قشرهای مختلف مردم و مسوولان شهرهای ساحلی مکران(چابهار، زرآباد، کنارک و دشتیاری) گفت: تمامی مشکلات مطرح شده از سوی مردم و مسوولان سیستان و بلوچستان را برای پیگیری بهتر و حل آنها تقدیم رهبرمعظم انقلاب می‌کنم تا دستورات ویژه را صادر و شاهد توسعه و آبادانی بهتر این استان باشیم.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب عشق و علاقه خاصی به مردم این استان دارند برای همین منظور این هیات را ویژه برای رسیدگی به مشکلات و وقایع اخیر اتفاق افتاده زاهدان و خاش فرستادند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب برای اینکه حق کسی ضایع نشود برای رسیدگی بهتر به وضعیت جانباختگان، شهدا، خانواده آنان و پیگیری بهتر مسائل و مشکلات هیات ویژه را اعزام کردند که در مرحله نخست از خانواده جانباختگان دلجویی و رسیدگی لازم صورت گرفت و دستور داده شد که بنیاد شهید سریعا پرونده کسانی که بیگناه کشته شده اند شهید محسوب و از مزایای مادی و معنوی این نهاد بهره مند شوند.

وی ادامه داد: ما از طرف رهبر معظم انقلاب اعزام شدیم تا مطالب و مشکلات مردم را بشنویم و برای پیگیری تمامی موارد به محضر ایشان تقدیم تا تصمیمات لازم گرفته شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امانتداری می کنیم، تصریح کرد: موارد مختلف مطرح شده را به اطلاع رهبری می رسانیم تا تصمیم بگیرند و مشکلات را پیگیری و حل کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم در وقایع اخیر با بصیرت و هوشیاری و وحدتی که نشان دادند دشمن را بار دیگر ناامید کردند، باید همه بدانند مسیر پیش رو برای انقلاب اسلامی مسیری روشن است و ما هر روز شاهد رشد و پیشرفت بیشتری هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: شهرستان چابهار رو به رشد است و هم بهانه هایی زیادی برای ناامنی وجود دارد ولی مردم این منطقه هوشیار و همراه نظام هستند.

 

واژگانی برای حس برادری؛ پاسخ گرم به پیام محبت‌آمیز

 سیستان و بلوچستان نماد وحدت و مهرورزی

 نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در تشریح جمع‌بندی سفر به سیستان و بلوچستان در چابهار گفت: سیستان و بلوچستان الگوی غیرت، وحدت و مهرورزی است و انگ تجزیه طلبی به مردم این استان نمی‌چسبد چون این منطقه نماد همه ارزش‌های ایرانی است.

وی اظهار کرد: آنچه ما در مجموعه این دیدارها به دست آوردیم، طلوع غیرت از یک سو و مهرورزی از سوی دیگر بود و حقیقتا برای ما جالب بود که مردم سیستان و بلوچستان از این موضوع که به این استان سربلند و نماد وحدت انگ اختلاف تجزیه‌طلبی بخورد ناراحت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: سیستان و بلوچستان نماد همه ارزش‌های ایرانی ما است، واقعاً ناراحت کننده بود مواردی که اتفاق افتاد و مسائلی را که ابراز می‌کردند و ما هم از کلمات خیلی محکمی در مورد کسانی که احیانا از این ادبیات نامناسب یاد شده(تجزیه طلب) درباره مردم استان استفاده کرده‌اند، بیان کردیم و موضع بسیار صریح و روشنی را در این جلسات تقدیم کردیم.

وی تصریح کرد: تدبیر حکیمانه و مهربانانه رهبر عزیز و عالیقدرمان که سرشار از لطف و محبت بود نسبت به مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان، باعث شد بنده و دوستانم افتخار سفر به استان را پیدا کنیم و به لطف خداوند متعال روزها و شب‌های پرخاطره‌ای را بین مردمان عزیز، خونگرم و غیور این دیار سپری کردیم.

رئیس هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: ماموریت ما با مهر و بزرگواری میزبانانی کریم و مهمان‌نواز قرین شد و به لطف خداوند متعال با موفقیت به سرانجام رسید.

وی گفت: بهانه سفر ما البته مساله تلخی بود، اما لطف مردم عزیز سیستان و بلوچستان برای ما حلاوت مضاعفی را به همراه داشت.

حاج علی اکبری بیان کرد: ما مامور بودیم از طرف امام مسلمین، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای که اولاً سلام پرمهر و محبت ایشان را به همه مردمان سلحشور و قهرمان سیستان و بلوچستان از همه گروه‌ها، اقوام، طوایف سنی و شیعه در بخش‌های مختلف این جغرافیای پهناور و پرافتخار ابلاغ کنیم که الحمدلله به توفیق الهی موفق شدیم هم از طریق رسانه‌های استان و هم از طریق اجتماعاتی که با حضور گروه‌های مختلف مردم برگزار شد، این وظیفه را به فضل الهی انجام دهیم.

وی افزود: ما ماموریت داشتیم دیدارهای متنوعی را با گروه‌های مختلف مردم انجام دهیم و در این دیدارها شنونده باشیم و به کسانی که نقطه نظرات متنوعی دارند از انتقاد، پیشنهاد و درد دل گوش کنیم که به لطف خداوند متعال موفق شدیم و توانستیم با گروه‌های زیادی از مردم دیدار داشته باشیم.

دیدار با علمای شاخص اهل سنت

وی خاطرنشان کرد: ما با علمای برجسته اهل سنت دیدار داشتیم و دغدغه‌ها و مطالب مختلف آنها را دریافت کردیم، با علمای برجسته شیعه دیدار داشتیم و دیدگاه‌های آنها نیز دریافت شد؛ با نخبگان دانشگاهی، اساتید، فرهنگیان، معلمان، بزرگان استان، سران قبایل و طوایف و ریش‌سفیدان، جمع‌های متنوعی از بانوان مکرم استان، جوانان و مسوولان در بخش‌های گوناگون دیدارهای متنوعی را برگزار کردیم.

رئیس هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: جالب اینکه به توفیق الهی این دیدارها به صورت گسترده برگزار شد؛ یعنی از زاهدان تا زابل، از خاش تا سراوان، از ایرانشهر تا دلگان و بالاخره به چابهار سفر کردیم و با وجود اینکه هفته فشرده‌ای بود ولی به لطف خداوند موفق شدیم از نزدیک خدمت عزیزانمان در بخش‌های مختلف برسیم.

وی افزود: در جریان این دیدارها وقت خوبی برای شنیدن گذاشتیم و مفصل شنیدیم و به تعبیر رهبر عزیزمان «دل دادیم»، یعنی با همه وجود نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها، دل‌مشغولی‌ها، پیشنهادات، عرض ارادت‌ها، عرض سلام‌ها و عرض محبت‌ها را شنیدیم و دریافت کردیم.

 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار