کد خبر: 1116501
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
آیین تکریم و تجلیل از خانواده شهید دفاع مقدس جواد طارمی و همرزم و محافظ سردارسلیمانی شهید هادی طارمی با عنوان "یادمان یاران سردار دل‌ها" در قالب ویژه ‌برنامه مهرآیین از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارج نهادن به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.در اجرای این ویژه برنامه با حضور مدیر و کارکنان فرهنگسرای خاتم(ص) در منزل شهیدان جواد و هادی طارمی، در محله شادآباد تهران، ضمن ادای احترام و نثار فاتحه به روح مطهر شهیدان، از خانواده مکرم آن شهیدان دلجویی و تجلیل خواهد شد.

شهید هادی طارمی فرزند رضا و برادر رزم آفرین عملیات خیبر شهید جواد طارمی است که در سال 1358 دیده به جهان گشود که ساکن تهران بوده و اصالتاً اهل روستای قمچ ‌آباد شهرستان ابهر استان زنجان هستند.سرگرد هادی طارمی در آستانه ۴۰ سالگی به همراه چند نفر دیگر از جمله سردار قاسم سلیمانی، سردار سرتیپ پاسدار حسین پورجعفری، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در حمله تروریستی آمریکا به کاروان حشدالشعبی در بغداد در بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ به شهادت رسیدند.یکی از برادران هادی در سال ۶۲  در 15 سالگی در عملیات خیبر به شهادت رسید. شهید جواد طارمی مفقودالاثر بود.

مهدی طارمی، دیگر برادر شهید هادی طارمی می گوید: وقتی جواد برادر بزرگمان در دوران جنگ شهید شد هادی ۳ ساله بود و مفهوم چندانی از ایثار و گذشت نداشت. پیکر جواد بعد از ۱۱ سال بازگشت، هادی ۱۴ ساله شده بود. درست زمان شکل گیری پایه‌های اخلاقی هادی، دیدن پیکر برادر شهیدمان تاثیر زیادی در انتخاب هدف هادی که دفاع از اسلام تا شهادت بود گذاشت.پیکر شهید هادی طارمی در جوار مزار برادر شهیدش در قطعه ۵۰ گلزار شهدای تهران واقع در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شده است.

آیین تکریم و تجلیل از خانواده شهیدان جواد و هادی طارمی روز دوشنبه 30 آبان‌ماه در منزل شهید واقع در محله شادآباد منطقه 18 برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار