کد خبر: 1116289
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری:
رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم این استان پای وطن خود ایستاده‌اند، گفت: وصله تجزیه‌طلب به مردم سیستان و بلوچستان نمی‌چسبد.
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری شب چهارشنبه در جمع علما، معتمدین و نخبگان شهرستان ایرانشهر، اظهار داشت: در نشست‌های مختلفی که در روزهای اخیر داشتم مردم استان از اینکه درباره آنها از کلمه تجزیه‌طلب استفاده شده، عمیقاً ناراحت بودند و ابراز گلایه داشتند به نحوی که در هر جمعی نشستم این موضوع را مطرح کردند و باید گفت هر کس این را گفته غلط کرده، زیرا این مردم باغیرت پای وطن و میهن خود ایستاده‌اند و چنین وصله‌ای به این مردم نمی‌چسبد، البته به نظر می‌رسد برخی دیگر نیز قصد نداشتند این نسبت را به مردم استان بدهند و مقصود آن‌ها افراد شروری است که از بیرون آمده‌اند.

مردم سیستان و بلوچستان پای وطن خود ایستاده‌اند

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: فهرست درخواست‌ها هم امشب ارائه شد که همه را نوشتیم از منظر دانشگاهی، معتمدین، فرهنگیان، مسئولان و مدیران و ما این مجموعه درخواست‌های شما را به محضر رهبر انقلاب تقدیم خواهیم کرد و به حوزه‌های مربوطه ارجاع قوی‌تری خواهد شد.

استخراج فرصت‌ها از دل تهدیدها مهم است

وی خاطرنشان کرد: استخراج فرصت‌ها از دل تهدیدها مهم است، زیرا در حوادث اخیر تهدیدهایی پیش آمد و شاید بتوان گفت یکی از بهترین رویکردها این است که از آسیب‌های اخیر فرصت بسازیم و ریشه‌ها و زمینه‌های این اتفاقات و عوامل مداخله‌ای را بشناسیم و این یعنی استخراج فرصت‌ها، قرآن کریم این روش مواجهه را روش خردمندان می‌داند و از اصلی‌ترین ویژگی‌های صاحبان خرد عبرت گرفتن است.

حاج علی‌اکبری گفت: برخی دوستان گفتند در بعضی از موضوعات در استان احساس تبعیض وجود دارد و این حرف مهمی است و سوال اینجاست، آیا واقعاً چنین بحثی وجود دارد که اگر باشد نامناسب بوده و اگر نیست باید روشن شود و اینکه اهالی استان یا بخشی از اهالی استان احساس کنند رها شده‌اند و دیده نمی‌شوند و سرمایه‌های استانی آنها استفاده نمی‌شود و می‌گویند ما افراد توانمند برای مدیریت زیاد داریم، اما اعتماد نمی‌شود، این مسئله مهمی است. دوستان تاکید داشتند ما در استان در زمینه سرمایه‌های انسانی نیروهای تحصیل کرده برای امور مختلف داریم که این موضوع باید توجه شود.

مردم سیستان و بلوچستان پای وطن خود ایستاده‌اند

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان، افزود: حالا که این حوادث در سیستان و بلوچستان رخ داده و مردم و رهبر را ناراحت کرده، باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و راه این است که مشکلات جاری استان را ببینیم و حالا که استان تحت توجه رهبری است باید از فرصت استفاده و موارد را بیش از پیش مطرح کنیم.

در حوادث اخیر زاهدان بی‌گناهانی کشته شده‌اند

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌طلبی با فرصت‌شناسی متفاوت است؛ مؤمن فرصت‌شناس و منافق فرصت‌طلب است و به‌دنبال موج‌سواری و توجه افکار عمومی است و این کار کفار و دشمن محسوب می‌شود، اما مؤمن از فرصت‌ها بهترین استفاده را می‌کند.

حاج علی اکبری گفت: در ارتباط با قضایای اخیر سیستان و بلوچستان چون با سایر مناطق کشور متفاوت بود و ابهاماتی وجود داشت، نیاز به بررسی دقیق داشت که در مراحل اولیه انجام شده و به جمع‌بندی خوبی در شورای عالی امنیت ملی رسیدیم که بخشی اجرا شده و بخشی باید اجرا شود و ما هم دنبال خواهیم کرد تا مصوبات به شکل کامل اجرایی شود.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان افزود: نکته مهم این بود که در حوادث اخیر بی‌گناهانی کشته شده‌اند؛ گاهی افرادی در دفاع از امنیت شهید می‌شوند و شما شهدای امنیت زیادی دارید به خاطر شرایط اقلیمی اما این مسئله جدا است.

مردم سیستان و بلوچستان پای وطن خود ایستاده‌اند

وی ادامه داد: به نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی خود و شهدا افتخار می‌کنیم، اما در قضایایی که اتفاق می‌افتد یک گروه هستند که در درگیری به جهنم واصل می‌شوند که نفوذی، دشمن و تروریست هستند و اینها بر اساس قرآن کریم اگر در صحنه کشته شوند به جهنم واصل خواهند شد و تکلیف آنها مشخص است و اگر دست قوه عدلیه به اینها برسد خواسته جمعی ملت ما این است که با قاطعیت و رعایت قانون مجازات شوند، اما استان شما اتفاق متفاوتی افتاد و کسانی بی‌گناه کشته شدند و آسیب دیدند و این چیز خاصی است و تیر به رهگذری اصابت کرده و نیاز به بررسی ویژه دارد؛ در متن مصوبات باید با عدالت برخورد شود و کار به سرانجام برسد.

اگر از یک مجموعه بزرگ یک نفر خطا می‌کند نباید آن را به نام مجموعه گذاشت

وی بیان کرد: برخی حوادث پیش مقدمه برای حوادث اخیر بود و این‌ها باید بررسی شود که نمی‌توان تعجیل کرد وگرنه ممکن است ظلم مضاعفی صورت گیرد. گاهی خطاهایی پیش می‌آید و نمی‌توان آن را به نام یک مجموعه خدوم تمام کرد و اگر گاهی از یک مجموعه بزرگ یک نفر خطایی می‌کند و نباید آن را به نام مجموعه گذاشت.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این قضایا چنین اتفاقاتی افتاده و این مسئله در سطح نظام از آن عبور نمی‌شود، اما کار اول که مهم بود این است کسانی که بی‌گناه کشته شدند شهید محسوب شوند و تصمیم خوبی بود که خانواده آنها تحت سرپرستی ویژه نظام قرار می‌گیرند برای اینکه تا حدودی دل آنها را آرام کند؛ هر چند جای مصیبت را نمی‌گیرد. در خصوص مجروحین هم درمان آنها دنبال می‌شود.

مردم سیستان و بلوچستان پای وطن خود ایستاده‌اند

حاج علی‌اکبری گفت: در خصوص کسانی که هیجانی وارد شدند و خطایی داشتند و بازداشت بودند تصمیم خوبی گرفته شد و مورد عنایت خاص قرار گرفتند و این‌ها بخشی آزاد شدند و تعداد دیگر هم وضعیتشان که مشخص شود آزاد خواهند شد.

برخی مسائل در عالی‌ترین سطح نظام در حال انجام است

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برخی مسائل در عالی‌ترین سطح نظام در حال انجام است و بی‌انصافی و کم لطفی است که نادیده گرفته شود و آخرین سطح همین بود که رهبری به عنوان نماینده ما را فرستادند، بنابراین بگذارید کار طبق روال انجام شده و همه کمک کنند مسئله برطرف شود.

مردم سیستان و بلوچستان پای وطن خود ایستاده‌اند

وی بیان کرد: دوستان بر اشتغال جوانان خیلی تاکید و از این موضوع به عنوان مهمترین مسئله منطقه یاد کردند که باید ویژه دنبال شود. نکته دیگر مورد تاکید این بود که سطح مدیریت استان در بخش‌های مختلف باید مناسب‌سازی شود و ارتقا پیدا کند چرا که حق این مردم خدمت بیشتر است.

مردم سیستان و بلوچستان پای وطن خود ایستاده‌اند

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار