این بالش دوست‌داشتنی را کنار بگذار!
کد خبر: 1116113
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004gLp
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
نکاتی درباره خوابیدن بدون بالش
در حالی که برخی افراد دوست دارند روی بالش‌های کرکی بزرگ بخوابند، برخی دیگر با این بالش‌ها احساس ناراحتی می‌کنند
حسن بنانج

در حالی که برخی افراد دوست دارند روی بالش‌های کرکی بزرگ بخوابند، برخی دیگر با این بالش‌ها احساس ناراحتی می‌کنند. اگر اغلب با درد گردن یا کمر از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است وسوسه شوید که بدون بالش بخوابید. خوابیدن بدون بالش فوایدی دارد. با این حال، این فواید برای همه یکسان نیستند. خوابیدن بدون بالش تنها در صورتی مفید است که در یک موقعیت خاص بخوابید. برای آشنایی با مزایا و معایب خواب با بالش ادامه مطلب را بخوانید.

اگر روی شکم می‌خوابید...
بسته به نحوه خوابیدن، ممکن است بعد از خوابیدن روی سطح صاف احساس بهتری داشته باشید. آیا خوابیدن بدون بالش می‌تواند به وضعیت بدن کمک کند؟ بالش‌ها برای نگه داشتن ستون فقرات شما در یک موقعیت خنثی طراحی شده‌اند. بالش گردن شما را با بقیه بدن‌تان هماهنگ می‌کند. تاکنون بیشتر تحقیقات روی تأثیر بالش هنگام خواب روی بدن انسان متمرکز بوده است و دانشمندان مطالعه گسترده‌ای روی این موضوع که خوابیدن بدون بالش چگونه بر ستون فقرات تأثیر می‌گذارد، نداشته‌اند. اما کسانی که روی شکم می‌خوابند ممکن است از کنار گذاشتن بالش سود ببرند. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، خوابیدن روی شکم ستون فقرات شما را در وضعیت غیرطبیعی قرار می‌دهد، زیرا بیشتر وزن شما در وسط بدن است. خوابیدن روی شکم به کمر و گردن شما فشار می‌آورد و باعث می‌شود ستون فقرات نتواند انحنای طبیعی خود را حفظ کند، بنابراین خوابیدن بدون بالش در این افراد می‌تواند باعث شود سرشان صاف بماند. این کار ممکن است مقداری از فشار روی گردن را کاهش دهد و باعث تراز بهتر شود. برای بهبود وضعیت بدن هنگام خوابیدن روی شکم، بهتر است یک بالش زیر شکم و لگن خود قرار دهید. این کار وسط بدن شما را که مرکز ثقل بدن است، بلند می‌کند و فشار روی ستون فقرات شما را کاهش می‌دهد، حتی اگر از بالشی برای زیر سر خود استفاده نکنید.
چطور بدون بالش بخوابیم؟
اگر همیشه با بالش می‌خوابید، عادت کردن به خوابیدن بدون بالش زمان می‌برد. اگر می‌خواهید خواب بدون بالش را امتحان کنید، این نکات را در نظر بگیرید:
- به تدریج تکیه‌گاه سر خود را کاهش دهید. به جای اینکه بلافاصله بالش خود را بردارید، با یک پتو یا حوله تاشده شروع کنید. حوله را به مرور باز کنید تا زمانی که بدون حوله بخوابید.
- اگر بالش زیر سرتان نیست، بقیه بدن خود را با بالش حمایت کنید. وقتی به پشت هستید، یک بالش زیر زانوهای‌تان یا وقتی به پهلو هستید بین زانوهای‌تان قرار دهید.
- تشک مناسب را انتخاب کنید. خوابیدن بدون بالش، مستلزم داشتن تشکی با تکیه‌گاه کافی است. تشکی که خیلی نرم است باعث می‌شود ستون فقرات شما آویزان شود و در نتیجه کمردرد بگیرید.
وقتی خوابیدن بدون بالش مفید نیست.
اما خوابیدن بدون بالش در مورد سایر موقعیت‌های خواب مفید نیست. اگر به پشت یا پهلو بخوابید، خوابیدن بدون بالش ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد. بهتر است از یک بالش زیر سر برای خنثی نگه داشتن ستون فقرات خود استفاده کنید. در واقع در این موقعیت خوابیدن بدون بالش ایده‌آل نیست، زیرا ستون فقرات شما را در وضعیت غیرطبیعی قرار می‌دهد و مفاصل و ماهیچه‌های شما را تحت فشار قرار می‌دهد، بنابراین برای اینکه این فشار ایجاد نشود، بهتر است هنگامی که پشت یا پهلو می‌خوابید از بالش استفاده کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار