کد خبر: 1116044
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
یک نماینده مجلس یازدهم گفت: اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره علت عدم اجرایی شدن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بعد از سپری شدن چندین ماه از ابلاغ این قانون گفت: مجلس تاکنون دو بار گزارشی درباره اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تهیه و اسامی دستگاه‌هایی که به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار عمل نکرده‌اند را اعلام کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه ضمن تاکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی و کمیسیون ویژه جهش تولید باید با قدرت بیشتری اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را دنبال کنند، توضیح داد: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مقداری تاحدودی اجرایی شده است اما اجرای کامل آن نیاز به پیگیری مداوم مجلس و نظارت بر وزارت اقتصاد دارد تا بتوانیم تا یک الی دو ماه آینده قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را به طور کامل اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌های مسئول اجرای این قانون توسط مجلس معرفی شده‌اند، اما دستگاه‌های مختلف نمی‌خواهند که این قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اجرایی شود و زیرا به این وسیله قدرتشان در فرآیند صدور مجوزها را از دست می‌دهند. به همین دلیل در برابر اجرای این قانون مقاومت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: فرهنگ سخت کارفرمایی در دستگاه‌های اجرایی باعث شده که اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به تأخیر بیفتد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متأسفانه دستگاه‌های اجرایی موفقیت مردم را موفقیت خودشان نمی‌دانند افزود: به همین دلیل به اجرای این قانون تمکین نمی‌کنند امیدواریم با پیگیری مجلس و دستگاه‌های مربوطه این قانون عملیاتی شود.

وی در ادامه افزود: مجلس با جدیت به دنبال اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است و امیدواریم سرعت اجرای این قانون بالاتر برود و نظارت مجلس هم بیشتر و مستمر شود.

شاکری ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌هایی که به اجرای این قانون تمکین نمی‌کنند باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند افزود: در گزارش‌های مجلس «استنکاف» دلیل عدم اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بیان شده است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برای استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به این دستگاه‌ها دیر مجوز اعطا شود، ایده آنها از بین می‌رود و دیگر نمی‌توانند از آن بهره برداری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها فعالیت شأن مثل کسب و کارهای سنتی نیست که با لختی و سستی کارشان را ادامه دهند. ماهیت وجودی اش را بعد از مدتی از دست می‌دهد پس نباید فرآیند اعطای مجوز به آنها طولانی شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار