کد خبر: 1116002
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
طحان‌نظیف:
سخنگوی شورای نگهبان گفت: سیاست‌های کلی انتخابات تاکنون به نتیجه ملموس و مطلوب نرسیده و امیدواریم سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی با یک قانون جدید و بروزرسانی‌شده و اصلاح‌شده برگزار شود.
هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان امشب در برنامه تلویزیونی "صف اول" که با موضوع "عملکرد شورای نگهبان از بررسی مصوبات مجلس تا نظارت بر انتخابات" روی آنتن شبکه خبر رفت؛ درباره بحث اصلاح قانون انتخابات گفت: شورای نگهبان درباره قوانین قدیمی برنامه‌هایی دارد. اما این کار باید با هماهنگی سایر دستگاه‌ها صورت بگیرد.

۶ سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: سال قبل سیاست کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد که واقعیت این است که این سیاست‌ها آسیب‌شناسی نظام انتخاباتی ماست و البته راهکارهایی هم در دل خودش پیش بینی کرده است.

وی افزود: در سیاست‌های کلی، هماهنگونه که از اسم آن‌مشخص است عبارات کلی است و برای اینکه به اجرا برسد نیاز دارد روندی را طی کند. درباره سیاست‌های کلی انتخابات یک کاری که شورای نگهبان انجام داد نسبت به ساماندهی ثبت نام‌ها بود که موجب شد جلوی ثبت نام هایی که تفریحی و تفننی است را بگیرد و ساماندهی اتفاق بیفتد و با این که دولت قبل به این موضوع اهتمام نداشت و هرکسی مراجعه کرد را ثبت نام کرد ولی اثرات خوبی نیز داشت.

طحان‌نظیف یادآور شد: اقدام دیگر در این باره از سوی مجلس بود که در سال ۹۸ انجام‌ شد و مجلس قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی را تصویب کرد ولی چون تا انتخابات فرصت کمی بود، زمانی برای اجرای آن وجود نداشت.

وی اظهار داشت: در کل سیاست‌های کلی انتخابات تا کنون به نتیجه ملموس و مطلوب نرسیده است و برای ما مهم این است که این سیاست ها مبنای عمل باشد و امیدواریم سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی با یک قانون جدید و بروز رسانی شده و اصلاح شده برگزار شود.

طحان نظیف گفت: در این راستا در دولت آنگونه که شنیده ام لایحه ای در حال تنظیم است و در مجلس هم کار را دارند پیش می‌برند اما مهم این است که سیاست ها به نتیجه برسد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره سوالی پیرامون موضوع شفافیت در شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در رابطه با شفافیت در بحث مصوبات پیشتاز است و همواره نظرات خودش را در سامانه ای که وجود دارد مطرح کرده و از ابتدای انقلاب تاکنون که نظر شورای نگهبان نسبت به مصوبات هر چه بوده بدون کم و کاست در سامانه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از  سویی استدلال‌های شورای نگهبان نسبت به مصوبات و استدلال‌های موافقین و مخالفین به صورت دسته بندی شده در این سامانه ذکر شده است.

طحان نظیف در ادامه با  اشاره به مصوبه مجلس درباره شفافیت قوای سه گانه هم گفت: شورای نگهبان به اصل موضوع شفافیت ایرادی ندارد اما مواردی وجود داشت که باید اصلاح می شد و رفت و برگشت های که بین مجلس و شورا وجود داشت به همین دلیل بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار