کد خبر: 1115954
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری، دقیقا معادل مصرف این بخش در سال گذشته است، اما باید توجه شود که پارسال در همین زمان، سرمای بیشتری را داشتیم.

محمدرضا جولایی با اشاره به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز در کشور گفت: طی ۱۰ روز گذشته، مصرف گاز نزدیک به ۱۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌های خانگی و تجاری افزایش پیدا کرده و با توجه به پیش بینی کاهش دمای هوا در هفته آینده، انتظار می‌رود مصرف گاز، ۱۰۰ میلیون مترمکعب دیگر افزایش یابد.

وی افزود: در حالت عادی در فصول گرم، تمام مصرف کشور، ۱۵۰ میلیون مترمکعب است و ۱۰۰ میلیون مترمکعبی که انتظار افزایش آن را داریم، در واقع معادل کل مصرف استان‌های جنوبی و مرکزی کشور در حالت گرم سال خواهد بود.

جولایی با تاکید بر این که میزان تولید گاز، عدد ثابتی است و در بیشترین حد ممکن صورت می‌گیرد، گفت: افزایش مصرف در بخش خانگی، منجر به استفاده از ذخایر خطوط لوله و ایجاد محدودیت‌هایی در صنایع به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب خواهد شد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: البته تمهیداتی دیده شده تا گاز، در حد ممکن با فشار مناسب در این مناطق تامین شود، اما پیش بینی شده که اگر لازم شود، محدودیت‌هایی را در صنایع بزرگ با هماهنگی استان‌ها انجام دهیم که بتوانیم گاز بخش‌های خانگی و تجاری را با فشار مناسب تامین کنیم.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، تهران، آذربایجان‌های شرقی، غربی و خراسان رضوی، بیشترین مصرف گاز بر اساس سرانه مصرف را دارند. در این مدت، مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری، دقیقا معادل مصرف این بخش در سال گذشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار