کد خبر: 1115838
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه) با ۲ هزار و ۲۸۱ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی ایستاد.
 

شاخص هم‌وزن با هزار واحد افزایش به ۳۹۹ هزار و ۸۱۹ واحد و شاخص قیمت با ۵۹۸ واحد رشد به ۲۳۸ هزار و ۴۲۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، هزار و ۲۱۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۵ هزار و ۹۹۱ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ایران خودرو (خودرو) با ۳۶۶ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۳۰۵ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۹۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۴ واحد و پروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۶ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۱۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۳۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تهران (شتران)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۵۷ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۴۵۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۲ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۴۳۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۸۰۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۴۵ هزار و ۸۷۰ نوبت بود.

پتروشیمی تند گویان (شگویا)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید ( شجم)، پتروشیمی زاگرس(زاگرس) و سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پویا زرکان آق دره(فزر) و بیمه اتکای ایرانیان(اتکای) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار