کد خبر: 1115378
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
نگاهی به زندگی جهادی طلبه شهید محمدحسین دماوندی از شهدای دوران دفاع مقدس
طلبه شهید محمدحسین دماوندی از نیرو‌های سپاه شاهرود- تیپ ۱۷ علی بن‌ابیطالب (ع) بود که شش ماه و ۲۰ روز در جبهه حضور داشت. او مسئول تبلیغات گروهان و مداح بود که در عملیات الی بیت المقدس به شهادت رسید.
مبینا شانلو

طلبه شهید محمدحسین دماوندی از نیرو‌های سپاه شاهرود- تیپ ۱۷ علی بن‌ابیطالب (ع) بود که شش ماه و ۲۰ روز در جبهه حضور داشت. او مسئول تبلیغات گروهان و مداح بود که در عملیات الی بیت المقدس به شهادت رسید.

یک مرد انقلابی
شهید محمدحسین دماوندی متولد ۳۱ تیر ۱۳۴۰ شاهرود بود. در بحبوحه پیروزی انقلاب محمدحسین سال چهارم ریاضی بود. او که در این سال‌های تحصیل همواره با گوش‌دادن به نوار‌های حضرت امام و مطالعه کتب و اعلامیه‌های ایشان، بینشی عمیق نسبت به اهداف و دیدگاه‌های امام پیدا کرده بود همواره در راه رسیدن به اهداف مقدسش می‌کوشید. شهید دماوندی پس از پیروزی پرشکوه انقلاب در صحنه‌های مختلف خدمت فعال بود. ابتدا وارد حوزه علمیه قم شد و کمی بعد به خیل سبزپوشان سپاه پیوست.
زندان اوین
مدتی به زندان اوین رفت و به ارشاد و هدایت زندانیان پرداخت و چندی بعد خدمت در مهاباد و سختی‌های آن را به جان خرید و برای تبلیغ آنجا رفت. با آغاز جنگ تحمیلی در قصر شیرین همپای مردمان محروم و غمدیده آن دیار، گرمابخش داغدیدگان بود. پس از بازگشت، با دایر کردن کلاس عربی و قرآن برای جوانان، آنان را بیش از پیش با معارف اسلامی آشنا کرد. در حمله فتح المبین شرکت کرد. لطف خداوند در این عملیات شامل حال محمدحسین شد و او سالم به میهن بازگشت ولی نهایتاً در عملیات الی بیت‌المقدس در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر به شهادت رسید.
رؤیای شهادت
یک شب شهید چمنی خواب دیده بود با چند تن از برادر‌ها و محمدحسین همراه شهدایی بودند که در باغستانی با هم گفتگو داشتند و شهدا به آن‌ها گفته بودند چند شب دیگر شما هم میهمان ما هستید. آن شب در دعای توسل وقتی این گلبرگ خاطره برای دیگر برادر‌ها گفته شد مدت زیادی بچه‌ها اشک شوق می‌ریختند. در شب عملیات کسی که جلودار گردان حرکت می‌کرد شهید دماوندی بود. او با گام‌های استوار و پابرجا و مطمئنی که برمی‌داشت ترس را در دل بچه‌ها از بین می‌برد.
پیام شهید
این پیام من و همه شهداست به ملت قهرمان ایران، پدر و مادرم و همه بستگانم که تا دل به خدا بستیـم، خدا ما را کافی است و در هـر لحظه کـه از او جدا شدیم، محتاج بدبخت‌ترین و شدیدترین کس یعنی امریکا و دیگر یاورانش خواهیم شـد و این معنا را جـز مردان حال و عشق و دلسوخته خدا نمی‌توانند بفهمند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار