کد خبر: 1115012
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واردات دارو در کنار تولید داخل به منظور تأمین نیاز بازار انجام می‌شود و به‌ محض اینکه تولید داخل کفاف نیاز را بدهد، واردات متوقف می‌شود.

سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه هدف سازمان غذا و دارو از واردات در مواردی که بعضی از داروها دچار کمبود مقطعی می‌شود، تأمین نیاز بیماران است، اظهار کرد: اگر تولید کنندگان بتوانند داروی مورد نیاز مردم را تأمین کنند، قطعاً از آن‌ها حمایت و استقبال می‌کنیم اما اگر به هر دلیلی تولید داخل کفاف تأمین داروی مورد نیاز مردم را ندهد؛ واردات راه حلی برای جبران کمبود دارویی خواهد بود.

وی افزود: کمتر از یک درصد از داروهای تولید داخل، پاسخگوی نیاز بازار نیستند که سازمان غذا و دارو برای جبران این کمبود اقلام مورد نیاز را به‌صورت مقطعی وارد می‌کند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مصرف آنتی بیوتیک در بسیاری از کشورهای دنیا بالا رفته و کمبود اشکال مختلف این دارو جهانی است، خاطرنشان کرد: به منظور تأمین کمبود سوسپانسیون آنتی بیوتیک محموله اول این دارو از کشور هند به صورت فوریتی تهیه و وارد کشور شد و محموله بعدی شامل ۳ میلیون عدد دیگر به زودی وارد می‌شود تا در کنار تولید داخل با افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید، نیاز بازار را تأمین کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار