کد خبر: 1114732
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
رئیس جمهور:
رئیس جمهور گفت: دشمن تلاش دارد با ایجاد ناامیدی در کشور بی‌ثباتی ایجاد کند، بنابراین مسئولان باید با کار، تلاش و امیدآفرینی مردم را همچون گذشته در صحنه نگه دارند.
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت اظهار داشت: دولت باید به وعده و قولی که به مردم می‌دهد عمل کند و مردم نیز انتظار دارند که دولت و مسئولان در وعده‌های خود صادق باشد، اگر به مردم قول داده شده مسکن در شأن آنان ساخته شود، بیکاری رفع شده و یا حداقل سالی یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود باید به آن عمل کرد.

وی افزود: تحقق وعده ها در احداث مسکن، ایجاد شغل، رشد اقتصاد، توسعه گردشگری و توسعه اقتصاد دیجیتال توسط مسئولان با همراهی جوانان، مراکز دانشگاهی و مدیریت شهرستان‌ها محقق می‌شود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز خداوند به ایران اسلامی عنایت کرد تا سیاست تحریم دشمن در کشور با شکست مواجه شود و دشمنان نیز به این امر اعتراف دارند که تحریم نتوانست چرخ‌های تولید و اقتصاد کشور را از حرکت باز دارد و اداره زندگی مردم را متوقف کند .
آیت الله رئیسی ادامه داد: دشمن امروز به دنبال بی‌ثبات سازی کشور است و تلاش دارد تا دانشگاه‌ها از تحصیل دانشگاهیان و کارخانه ها از تولید و مدیران از خدمت به مردم باز مانند ولی این پروژه با همت مردم و مسئولان با شکست همراه شد،

وی تاکید کرد: برای تداوم شکست دشمن باید کارهای پیش روی مردم با سرعت بیشتری دنبال شود تا مردم روز به روز نسبت به کشور امیدوار شوند و این امر با سخنرانی و بخشنامه اتفاق نمی‌افتد و برای تحقق آن باید عمل و کار کرد.
رئیسی با تأکید بر این که مدیران نقش مهمی در اعتمادآفرینی جامعه بر عهده دارند، گفت: مهمترین مؤلفه قدرت کشور مردم متدین و در صحنه‌ای هستند که دشمن تلاش دارد آنان را ناامید کند، مردم ایران ثابت کرده‌اند که همواره پای نظام ایستاده‌اند و هر چه اعتماد آنان به کارآمدی نظام اداری و سیستم‌هایی که باید به مردم خدمت ارائه کنند افزایش یابد، امید در جامعه بیشتر خواهد شد.
مردم را دچار سرگردانی نکنید
رئیس جمهور اظهار داشت: نباید مردم در دریافت خدمات دچار سرگردانی شوند، البته نمی‌توان هر آن چه که افراد می‌خواهد را به آنان ارائه کرد ولی بر اساس قانون، حق و عدالت کارها باید انجام شده و ادارات نیز باید آماده باشند تا خدمات را با سرعت و به موقع به مردم ارائه داده و گره مشکلات آنان را باز کنند.
وی افزود: اگر اعتماد مردم افزایش پیدا کند، قطعا آنان در صحنه حضور خواهند داشت و این مهم جز با کار و تلاش محقق نمی‌شود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز تمام تلاش و حرکت دشمنان نظام با هدف ناامید کردن مردم صورت گرفته ولی اگر مسئولان تنش آبی شهرها، مشکل برق، کمبود گاز، سهولت دسترسی به آموزش، شغل محترمانه و اشتغال در حوزه‌های مختلف را رفع کنند، این توطئه خنثی می‌شود.
رئیسی اظهار داشت: از مدیران می‌خواهیم که تلاش مضاعفی برای گره ‌گشایی از مردم داشته و از مسائل و مشکلات مردم به سادگی عبور نکنند و پاسخگویی به مردم و ارباب رجوع را در اولویت خود قرار دهند تا علاوه بر رضایت خداوند متعال، رضایت مردم و سلسله مراتب اداری و مدیریتی جلب شود.

وی تأکید کرد: نباید در انجام امور اظهار داشت که کارهای معطل مانده مربوط به مدیریت قبلی است و یا این که من زمان زیادی این مسئولیت را بر عهده ندارم، کارها باید با سرعت رفع شود و دولت سیزدهم نیز تلاش دارد تا موانع را از پیش پای مردم رفع کند.
رئیسی با اشاره به لزوم واگذاری صحیح اختیارات دولت به بخش خصوصی، گفت: در حوزه اقتصاد تجربه ثابت کرده که پیشرفت اقتصاد دولتی با مشکلاتی مواجه است و دولت متصدی خوبی نیست، اگر کارها به درستی به بخش خصوصی واگذار شده و از تعاونی‌های مختلف حمایت شود بسیاری از گره‌های مردم رفع خواهد شد.
رئیس جمهور یادآور شد: دشمن تلاش دارد تا با هدف ناامید کردن مردم، خوبی‌های نظام را نیز بد جلو داده و ضعف ها را با استفاده از امپراتوری رسانه و خبرگزاری های نادرست همچون ۴۳ سال گذشته بزرگ نمایی کند، ما باید به دنبال خدمت و گره گشایی از مردم باشیم تا پیام‌های خوب و درستی از نحوه عملکرد به مردم منتقل کنیم.

طرح انتقال پساب تصفیه شده تهران به دشت ورامین امسال تکمیل می‌شود
آیت الله سیدابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت به طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین هم اشاره کرد و گفت: این طرح تا پایان امسال تکمیل و افتتاح می‌شودتا کشاورزان و مردم احساس کنند که مسئولان برای رفع مشکلات آنان درحال انجام خدمت هستند.

وی ادامه داد: با تکمیل خط انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به این منطقه، بسیاری از اراضی کشاورزی زیر کشت می رود و می‌توان در سال ۲ یا سه بار محصولات کشاورزی را کشت کرد.
آیت الله رییسی همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که پاکدشت از نظر  تولید گل و گیاه از پیشرفت‌های چشمگیری برخوردار است و برخی از آن به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور یاد می‌کنند ولی این منطقه حتی برای خود تهران نیز به خوبی معرفی نشده چه برسد به این که سایر مناطق کشور و یا سایر نقاط جهان به منظور جذب گردشگر با آن آشنا شوند از این رو برای معرفی این منطقه باید اقدامات اساسی صورت گیرد.
رئیس جمهور ایران اسلامی اظهار داشت: بسیاری از مردم از جمله زائران امام رضا(ع) در هنگام عبور از این شهرستان تمایل دارند که از فضای دلنشین و بانشاط این منطقه استفاده کنند لذا فرماندار و مسئولان شهرستان باید در حوزه معرفی پاکدشت فعالانه عمل کرده و از رسانه ملی نیز بخواهد در این زمینه یاریگر آنان باشد.
وی گفت: با توسعه فعالیت‌های گردشگری قطعا اقتصاد منطقه نیز رشد و توسعه یافته و با ایجاد اشتغال، درآمد مردم نیز افزایش پیدا می‌کند.

پاکدشت برای اجرای طرح مترو از چندین مرکز درآمدزا برخوردار است 
وی در خصوص اجرای طرح مترو در پاکدشت گفت: به دلیل نزدیکی پاکدشت به پایتخت، مردم انتظار دارند برای حمل و نقل از مترو استفاده کنند ولی نباید برای اجرای این طرح منتظر بودجه بود، پاکدشت از چندین مرکز درآمدزا برخوردار است که در صورت تأسیس یک شرکت و تقبل بخشی از هزینه‌های اجرای این طرح، می‌توان از اعتبارات دولتی نیز برای این طرح کمک گرفت.
وی از تکمیل استادیوم پاکدشت به عنوان یکی دیگر از خواسته‌های مردم این شهرستان یاد کرد و افزود: امروز جوانان به نشاط و تفریح و سرگرمی سالم برای رشد و تعالی نیاز دارند که یکی از وسایل ایجاد این نشاط، احداث استادیوم ورزشی است، در کشور مراکز تفریحی و نشاط‌آور زیادی وجود دارد که باید برای استفاده بهتر از آن ها برنامه ریزی شود تا بهره‌وری مناسب‌تری حاصل شود.

مسوولان باید فقط سنگ را از جلو مردم بردارند 
آیت الله رئیسی همچنین به مشکل اعضای شرکت تعاونی مسکن امیرالمؤمنین (ع) پاکدشت و بازدید از این منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت تعاونی به نام مولای متقیان نامگذاری شده ولی خود حضرت نیز راضی نیستند که آرزوی صاحب خانه شدن اعضاء ۲۰ سال به درازا کشد، این افراد عمر خود را برای صاحب خانه شدن از دست داده  و گرفتار کار اداری شده اند.

وی تصریح کرد: یک زمان یک کار از اساس نشدنی است ولی وقتی خواسته مردم بجاست و درگیر چند اداره است، نباید این مشکل را لاینحل باقی گذاشت، اجرای این طرح به اعتبار نیاز ندارد و خود مردم می‌خواهند که کار را انجام دهند، مسئولان فقط باید سنگ را از جلو مردم بردارند تا کارها به درستی به جریان افتد.
رییس جمهور تأکید کرد: بروکراسی‌های اداری مانع پیشرفت کشور شده است و مشکل شرکت تعاونی امیرالمومنین نیز باید حداثر ظرف مدت یک ماه رفع شود تا مردم با دریافت مجوز ساخت و ساز، مسکن مورد نیاز خود را احداث کنند.
آیت الله رئیسی افزود: از این دست پروژه ها در کشور زیاد است که مردم فقط از مسئولان انتظار دارند تا گره‌های اداری را باز کنند.

دولت سعی می کند پروژه های نیمه تمام را تعیین تکلیف کند 
آیت الله رئیسی با اشاره به بازدید از طرح‌های نیمه تمام پاکدشت هم اظهارداشت: دولت بر اساس سیاست‌ها قصد انجام کار جدید در کشور را تا زمانی که طرح‌های نیمه تمام وجود دارد ندارد و سعی می‌کند پروژه‌های نیمه تمام پیش روی مردم که ۱۰ تا ۲۰ سال معطل مانده و مشکل آن‌ها حل نشده را تعیین تکلیف کند.

رئیس جمهور ایران اسلامی خاطرنشان کرد:یکی از طرح‌های مهم پاکدشت، کمربندی این شهرستان است که باید با اولویت بندی و جدیت، تکمیل آن دنبال شود. بخشی از این طرح اجرا شده و بخش مهم دیگری قریب به ۲ دهه است که متوقف شده است و باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.
وی بر لزوم اولویت بندی تکمیل پروژه های نیمه تمام در سراسر کشور تأکید کرد و افزود: دولت‌های مختلف به اقتضای زمان و تشخیص خود پروژه‌هایی را آغاز کرده اند که تکمیل تمامی آن ها به ۵۰ سال زمان و کار نیاز دارد لذا تلاش می‌شود با اولویت بندی و سرکشی مداوم، این طرح ها تعیین تکلیف شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شهدای پاکدشت نیز اشاره کرد و اظهارداشت: تقدیم ۴۵۰ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس و حضور خانواده معظم شهدا از جمله شهیدان قمی، مظفر و خانواده‌هایی که سه یا چهار شهید تقدیم اسلام کرده‌اند در شهرستان پاکدشت، امید و راه ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی را در جامعه ترویج می‌کند.
رییس جمهور با تقدیر از حضور با شکوه مردم در مراسم دیدار مردمی در مصلی نماز جمعه پاکدشت گفت: مسئولان و دولت وظیفه خود را در قبال مردم و جامعه انجام می‌دهند و این لطف مردم است که برای دیدار با مسئولان اجتماع می‌کنند، پاکدشت به دلیل نزدیکی به پایتخت از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که در کنار جنبه‌های مثبت،می‌تواند مشکلاتی را نیز برای شهرستان به همراه داشته باشد.
وی اظهار داشت: نزدیکی به پایتخت باعث شده است تا بسیاری از مردم محل سکونت خود را در پاکدشت انتخاب کنند و در تهران به کار و فعالیت مشغول باشند و در اصل، این شهرستان که در مسیر تردد زائران امام رضا(ع) واقع شده، پشتیبان تهران است.

رئیس جمهور که در قالب بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران صبح امروز پنجشنبه به پاکدشت سفر کرده است از چند طرح بازدید کرد و در جمع مردم این شهرستان حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار