کد خبر: 1114679
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
رسانه‌ها از مشکلات پنتاگون در روز‌ها و هفته‌های اخیر از جمله زمین‌گیر شدن بیش از صد فروند هواپیمای «سی-۱۳۰» و سقوط جت آموزشی آمریکا خبر دادند.
رسانه‌های آمریکایی از زمین‌گیر شدن بیش از ۱۰۰ فروند از هواپیمای «سی-۱۳۰» ارتش آمریکا خبر دادند.

به گزارش شماره چهارشنبه وبگاه «دیفنس وان» به گفته مقامات نیروی هوایی آمریکا، صدها تیغه پروانه هواپیماهای سی-۱۳۰ در طول یک دهه آسیب دیده و تکنسین‌های بخش بازآماد که تیغه‌های پروانه را از نظر ترک یا آسیب‌های دیگر بررسی می‌کنند، بر روی هر تیغه‌ها علائم خراش و شکستی مشاهده کرده‌اند.  

سرگرد «بو داونی» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در این زمینه گفت، در حال حاضر تمرکز بر بازگرداندن ایمن و سریع این هواپیماها به ماموریت است.

این گزارش حاکیست، در حالی که تعداد کمی از این هواپیماها به پرواز بازگردانده شده‌اند، نیروی هوایی به دلیل نگرانی‌های امنیتی  وعملیاتی دقیق اعلام نمی‌کند که چه تعداد از آنها زمین گیر هستند.

سرگرد داونی گفت: «نیروی هوایی در تلاش بر طرح بازیابی برای از سرگیری عملیات ایمن هواپیما در اسرع وقت است. »

هواپیماهای زمین‌گیر شده از قدیمی‌ترین هواپیماهای سی-۱۳۰ آمریکا هستند. سی-۱۳۰ به مدت ۶ دهه یکی از بدنه‌های نیروی هوایی آمریکا بوده است. این هواپیماها اغلب برای ارسال کمک و تدارکات پس از بلایای طبیعی استفاده می‌شوند.

 در ادامه بدبیاری نیروهای مسلح ایالات متحده، نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند جت آموزشی این کشور نزدیک  پایگاه هوایی در ایالت «می‌سی سی پی» سقوط کرد.

 بر اثر سقوط هواپیمای نظامی نیروی هوایی ایالات متحده در روز دوشنبه در می‌سی سی‌پی، یک فروند هواییمای آموزشی «تی-۳۸ تالون» سقوط کرد. در این سانحه خلبان این پرواز موفق به خروج اضطراری شدد.این هواپیما در ۲۰ مایلی جنوب پایگاه هوایی کلمبوس سقوط کرد.

سرهنگ «جرمی برگین» معاون فرمانده گردان شکاری  چهاردهم آمریکا گفت: «ما به طور مداوم خلبانان خود را آموزش می‌دهیم تا در تمام موقعیت‌های اضطراری مانند حادثه روز دوشنبه واکنش مناسب نشان دهند.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار