کد خبر: 1114581
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سخنان تازه جان بولتون در مصاحبه با بی‌بی‌سی
جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی امریکا، در گفت‌وگویی تازه با رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی از مسلح بودن معترضان در ایران سخن گفته است.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی امریکا، در گفت‌وگویی تازه با رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی از مسلح بودن معترضان در ایران سخن گفته است. او بیان داشته که این اسلحه‌ها از کردستان عراق به دست آن‌ها می‌رسد. گفته‌های او با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران حرف‌های او را نشانی از مداخله امریکا در اغتشاشات اخیر دانستند، اما بیان داشتند که او نیز مانند پیشینیانش آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

زینب حسینی:
اعتراف بولتن به مسلح بودن معترضان رو بکوبونید تو دهن ابله‌هایی که میگن معترضان اسلحه ندارن و همه کار حکومته! مجری BBC از جان بولتون کثیف‌تره که همه چیز رو منکر میشه و همونجا توسط بولتون قهوه‌ای میشه.
سیدعطاالله مهاجرانی:
اگر مصاحبه جان بولتون را در کنار مصاحبه افسر اطلاعات ارتش اسرائیل بگذاریم، منظومه کامل مى‌شود. وقتى مراکز گروه‌هاى مسلح تجزیه طلب، در عراق با موشک زده شد، یک نفر امریکایى هم کشته شد. اطلاعات بولتون از طریق همان دوستان امریکایى و اسرائیلى است که در تجهیز و تسلیح احزاب کُردند.
محمدحسین صادقی:
جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی امریکا میگه اپوزسیون در ایران مسلح هستند. جو بایدن، رئیس‌جمهور میگه «ما» ایران را آزاد می‌کنیم. باز هم بعضی منکر نقش و مداخله‌جویی‌های امریکا میشن!
حمید کثیری:
مصاحبه BBC فارسی با جان بولتون (مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده)؛ تلاش مجری BBC برای اینکه بگوید اغتشاشگران - به زعم او معترضان - سلاح ندارند و جان بولتونی که می‌گوید شواهدی برای این موضوع دارد... هر چند این تلاش بولتون برای بحرانی نشان دادن اوضاع، تلاش مذبوحانه‌ای است، اما اصل این مدعا که در روز‌های گذشته گروه‌هایی با اسلحه در مقابل نیرو‌های امنیتی بودند ادعای درستی است! خصوصاً در کردستان و سیستان و بلوچستان.
کاربری با نام «حاج کمیل»:
جان بولتون گفته اپوزیسیون ایران مسلح هستن؛ براندازا میگن غلط کرده، دروغ میگه. احمقا اون شما هشتگ زن‌ها رو نگفته اپوزیسیون. منظورش کومله و الاحوازی و مجاهدین خلق و مابقی اوباش تجزیه‌طلبه. شما که آدامس هم نیستید.
عبدالله گنجی:
جان بولتن، مشاور امنیت ملی ترامپ: «معترضان ایرانی مسلح هستند. اسلحه از طریق کردستان عراق در اختیار معترضان قرار می‌گیرد. معترضان به دنبال استفاده از زور و سلاح هستند.» ان‌شاءالله دروغ می‌گویند دارد راهپیمایی مسالمت‌آمیز را خشن معرفی می‌کند! ان‌شاءالله بز است!
صدرا محقق:
جان بولتون که در بی‌بی‌سی از مسلح شدن معترضان ایرانی حرف زد، حامی همیشگی گروه تروریستی مجاهدین خلق است. هم او و هم همه کسانی که چنین چیز‌هایی می‌گویند و می‌خواهند، هدف‌شان انحراف خواسته‌های مردم و خودشان هم دشمن کلیت سرزمین ایران هستند.
احسان تقدسی:
جان‌بولتون صراحتاً واردات مقادیر زیادی سلاح از سمت منطقه کردستان عراق و تسلیح تعداد قابل توجهی از آشوبگران را تأیید کرد.
فرهاد نظریان:
از بولتون اصرار و از بی‌بی سی انکار! جان بولتون: «معترضین در ایران مسلح هستند و اسلحه‌ها از کردستان عراق وارد می‌شود!» بی‌بی‌سی: «شواهدی دال بر مسلح بودن معترضین در خیابان وجود ندارد!» جان بولتون: «ویدئو‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده گویای مسلح بودن معترضین است!»
نسیم سحری:
جان بولتون مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید با اعتراف به مسلح بودن اغتشاشگران، گفت که این افراد از طریق کردستان عراق به اسلحه دسترسی پیدا می‌کنند. الان یه سؤال پیش میاد، این از کجا میدونه؟ مگر اینکه دستی توی تقسیم سلاح داشته باشه، منطقیه اینجوری فکر کنیم دیگه؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار