کد خبر: 1114565
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
با حضور جمعی از مسئولان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما
آیین اختتامیه "رویداد ملی ستاپ" (سکوی تحول آموزش و پرورش) با حمایت مؤسسه علمی رزمندگان و هلدینگ علم و فناوری پیشگامان ۱۹ آبان‌ماه، با معرفی ۱۰ تیم استارتاپی در حوزه تحول آموزشی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، برگزار می شود.

آیین اختتامیه "رویداد ملی ستاپ" (سکوی تحول آموزش و پرورش) با حمایت مؤسسه علمی رزمندگان و هلدینگ علم و فناوری پیشگامان ۱۹ آبان‌ماه، با معرفی ۱۰ تیم استارتاپی در حوزه تحول آموزشی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، برگزار می شود.

سید‌ حسام‌الدین‌ نوربخش، دبیر این رویداد گفت: به نظر می‌رسد انتظار ایجاد تحول از بالا به پایین و صرفا از طرف حاکمیت آموزش و پرورش با وجود انبوهی از چالش‌های اجرایی و بودجه‌ای، انتظاری بیهوده‌‌ای است. لذا درصورتی می‌شود به ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت امیدوار بود که طی یک فرآیند نهادینه شده و مردمی، با استفاده از راهکار‌های فناورانه و نو‌آورانه به کمک بدنه رسمی آموزش و پرورش آمد.

وی افزود: هدف از این رویداد ارایه راهکارهای عملیاتی، نوین و خلاق تربیتی- آموزشی و همچنین حمایت از افراد، تیم‌های نوآور و استارت‌آپ‌های فعال این حوزه در راستای حل چالش‌های موجود در زیست بوم تعلیم و تربیت است.

وی با بیان این که طی فراخوانی ۱۵۰ ایده نوآورانه به دبیرخانه این رویداد ارائه شده که در بین آنها حدود ۶۰ محصول در قالب استارتاپ قابل تأمل بودند.

نوربخش افزود: از میان این محصولات ۳۰ محصول در مرحله اولیه تولید بودند و ۳۰ محصول نیز تحت حمایت شتاب‌دهنده‌ها قرار گرفته‌اند که در نهایت ۲۳ تیم آماده جذب سرمایه‌گذاری هستند.

دبیر "رویداد ملی ستاپ" گفت: در رویدادی که در ۱۹ آبان در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می شود ۱۰ تیم به ارائه و معرفی محصول خود پرداخته و در میزهای مذاکرات به جذب سرمایه‌ خواهند پرداخت.

وی با بیان این که فرایند رویداد مسأله محوری و بر مبنای ۱۴ چالش آموزشی و تربیتی بوده، گفت: حوزه فعالیت استارتاپ‌ها در ۵ محور کلیدی مد نظر بوده که عبارتند است از : تقویت بنیان‌های فرهنگی- اجتماعی و ارتقاء نقش آنها در امر تعلیم و تربیت، شخصی‌سازی و توسعه آموزش حرفه‌ای با رویکردهای نوین، عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به منابع و امکانات، تغییر فضای آموزشی و بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای نوین و بهبود کارایی مدارس و نهادهای آموزشی

نوربخش با اشاره به نحوه حمایت مالی و غیر مالی از استارتاپ‌های آموزشی تصریح کرد: هلدینگ علم و فناوری پیشگامان به عنوان اسپانسر و حامی در این رویداد مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال را در نظر گرفته که ۵ میلیارد آن به صورت تسهیلات و ۵ میلیارد آن به شکل سرمایه گذاری مشترک خواهد بود.

وی همچنین افزود: علاوه بر این تا کنون نیز به برخی از استارتاپ‌ها مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور راه اندازی فعالیتشان کمک شده است.

دبیر "رویداد ملی ستاپ" با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌ها در این رویداد اخذ سریع‌تر مجوزهای فعالیت است، ادامه داد: تلاش این رویداد اتصال بدنه حاکمیتی و تصمیم‌گیر با جامعه مخاطب و مردم و فعالان در حوزه اقتصاد آموزش است و لذا علاوه بر حمایت‌های مادی، با توجه به شبکه‌سازی ایجاد شده استارتاپ‌ها با حمایت مؤسسه علمی رزمندگان اسلام ، برخی مدارس زنجیره ای و مجموعه‌های حاکمیتی فعال در حوزه‌‌های آموزشی و تربیتی به بازار گسترده‌ای دسترسی پیدا می کنند که شرایط را برای موفقیت سریع‌تر استارتاپ‌ها فراهم کنیم.

وی در پایان با اشاره به زمینه فعالیت استارتاپ‌های راه یافته به مرحله نهایی، افزود: عمده زمینه فعالیت استارتاپ‌ها در حوزه بازی‌وار‌سازی (آموزش از طریق بازی) آموزش مهارت‌ها و سوادآموزی به کودکان ۴ تا ۹ سال، نرم افزارهای مدیریت در مدرسه (اهم از مراحل ثبت نام، برگزاری آزمون، صدور کارنامه و... ) هوشمند سازی تولید محتوا مبتنی بر واقعیت افزوده و حقیقت مجازی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار