کد خبر: 1114504
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده را به منظور حل موانع قانونی دریافت وام ازدواج، به تصویب رساندند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۸ آبان ماه) در نشست علنی مجلس در جریان رسیدگی به تقاضای دو فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را با ۱۷۰ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ رأی در به تصویب رساندند.

دهنوی: پرداخت وام ازدواج مشکل منابع مالی ندارد

محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شوری اسلامی و نماینده متقاضی دو فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: با پیگیری مجلس وام ازدواج برای زوج ۲۵ سال به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که با تورم افسارگسیخته این رقم قابل توجه نیست با این حال سال گذشته تنها ۳۰ درصد از جمعیت هدف توانستند وام ازدواج دریافت کنند.

وی ادامه داد: تعدادی از جوانان کشور به دلیل موانع قانونی چون بدهی مالیاتی، بدهی به افراد و مشمولین غایب نظام وظیفه امکان دریافت وام ازدواج را نداشتند، جمعیت بالغ بر یک میلیون نفر از این تسهیلات برخوردار نمی‌شوند؛ بنابراین در تلاش هستیم مسئله این جوانان را حل کنیم و لازم است بدانید که مشکل منابع مالی ندارد و صرفاً باید موانع قانونی برطرف شود.

درخشان: بخش زیادی از جامعه از تسهیلات برخوردار نمی‌شوند

عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با دو فوریت الحاق یک ماده به قانون مذکور، بیان کرد: بخش زیادی از جامعه به دلیل قانون مذکور نتوانستند از تسهیلات مدنظر در قانون استفاده کنند و در واقع استان‌های محروم، محروم‌تر شدند. باید اصلاح قانون به صورت اساسی صورت گیرد و بی عدالتی در استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از بین برود.

علیزاده برمی: موانع ازدواج و فرزندآوری جوانان برداشته شود

علی اکبر علیزاده برمی در دفاع از تقاضای دو فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون جوانی جمعیت گفت: بیش از ۱۰ سال است که فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت زمین مانده است با این حال با قانون مذکور شاهد شیب ازدواج و فرزندآوری بوده‌ایم و کاهش طلاق رخ داده است باید موانع از سر راه جوانان برای ازدواج و فرزندآوری برداشته شود.

پورابراهیمی: باید با کار کارشناسی همه جوانب را در نظر گرفت

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان مخالفت با دو فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون جوانی جمعیت، گفت: طبق گزارش‌های واصله تنها ۸ سال برای جبران جوانی جمعیت فرصت داریم اما موضوع مطرح شده به ۲ دلیل نباید به صورت دو فوریت بررسی شود؛ اولاً مجموعه تکالیف برای نظام بانکی بیش از منابع مالی است از سوی دیگر بین منابع و مصارف ترازی وجود ندارد از این رو پیشنهاد می‌شود به جای آنکه در بازه زمانی کوتاه دغدغه دوستان در خصوص جوانی جمعیت رفع شود اجازه دهند با کار کارشناسی جوانب کامل‌تری دیده شود و در سرفصل‌های مختلف مشکلات را رفع کنیم.

عسگری: بانک‌ها در ارائه تسهیلات خرد مردم را اذیت می‌کنند

مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر بررسی دو فوریتی طرح مذکور، گفت: متأسفانه موانعی بر سر راه جوانان برای دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری است که باید آن‌ها را رفع کنیم، متأسفانه بانک‌ها در ارائه تسهیلات خرد مردم را اذیت می‌کنند اما در مقابل وام‌های کلان برای بنگاه داری و سفته بازی ارائه می‌کنند. تاکید دارم که مجلس موضوعاتی که باعث رضایتمندی اجتماعی می‌شود را در اولویت قرار دهد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار