کد خبر: 1114090
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
فرزند شهید بابایی گفت: ما فرزندان شهدا می‌توانیم در راه و مسیر شهدا قدم برداریم و حرکت کنیم تا بتوانیم عقاید و آرمان‌های شهدا را حفظ کنیم. ما باید سعی کنیم در این مسیر حرکت کنیم که این کار در انتها به جای خوبی می‌رسد.
یکی از مسئولیت‌هایی که مردم در قبال خانواده شهدا دارند، این است که از احوال آنها باخبر شوند و اگر کاری از دستشان برنمی‌آید، لااقل پای صحبت‌های این خانواده‌ها بنشینند. تابه‌حال قشر‌های مختلفی از جمله خبرنگاران و فیلمسازان با خانواده‌های شهدا دیدار کرده و با آن‌ها مصاحبه کرده‌اند که یکی از آن‌ها «سلما بابایی» دختر سرلشکر شهید خلبان «عباس بابایی» است که به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران کار ثبت خاطره خانواده شهدا را آغاز کرده است که در این مورد گفت‌وگوی کوتاهی را با وی انجام داده‌ایم.

ثبت خاطره، اتفاق جذابی است

«سلما بابایی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس اظهار داشت: ما در حال حاضر یکی از گروه‌هایی هستیم که از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران مأمور به ثبت خاطرات خانواده شهدا شده‌ایم که خاطرات همسران، پدران و مادران شهدا را ضبط کنیم تا به یادگار بمانند. این اتفاق، اتفاق بسیار جذاب و خوبی است. از آنجایی که نسل امروز ما زمان جنگ نبودند، ما می‌توانیم با یادآوری این خاطرات تاریخ دفاع مقدس را به مردم نشان دهیم تا طی آن، جوانان با مسیر زندگی شهدا آشنا شوند و بتوانند برای خود الگوسازی کنند.

توصیه فرزند شهید بابایی برای فرزندان شهدا/ یادمان باشد چه کسانی رفتند تا ما زندگی راحتی داشته باشیم

وی افزود: کاش زودتر این اتفاق می‌افتاد. در حال حاضر بسیاری از والدین شهدا پا به سن گذاشته‌اند و خیلی‌ها از دنیا رفته‌اند و خیلی هم فراموشی گرفته‌اند. خوب است این اتفاق در کل کشور بیافتد.

از خانواده‌ها دعوت می‌کنیم بیایند و خاطره شهیدشان را نقل کنند

بابایی ادامه داد: گروه ما متشکل از شش - هفت نفر است. از خانواده‌ها دعوت می‌کنیم که بیایند و خاطرات شهیدشان را نقل کنند. همچنین ما از جانبازان هم دعوت می‌کنیم که نزد ما بیایند و خاطرات خود را برای ما نقل کنند و این کار توفیقی و تلنگری برای ما است که اینها را بشنویم. این تلنگر می‌تواند به همه مسئولین، جوانان، خانواده‌ها و افراد باشد. از دفاع مقدس سال‌ها می‌گذرد و ما باید یادمان باشد که چه کسانی رفتند تا ما امروز به راحتی زندگی کنیم. این نکته پیامد این کار است.

مستنداتی که ساختم، بیشتر مرتبط با شهدای نیروی هوایی بوده است

مستنداتی که ما ساختیم، بیشتر مرتبط با زندگی شهدای نیروی هوایی بوده است. مجموعه‌هایی برای ارتش ساختیم که مناسب جوانان بوده است. دو کار سینمایی ساختیم که یک کار آن برای اخذ پروانه نمایش رفته است و آن را می‌خواهیم برای سینمای هنر و تجربه تولید کنیم.

توصیه فرزند شهید بابایی برای فرزندان شهدا/ یادمان باشد چه کسانی رفتند تا ما زندگی راحتی داشته باشیم

کار اول ما با عنوان «وکیل مدافع» با کارگردانی مشترک من و ونداد دوشن منتشر شد و تهیه کنندگی آن با علی‌اکبری بود که سال ۹۷ اکران شد.

عنوان فیلم بعدی، «سکوت سیاه» است که به تهیه کنندگی و کارگردانی من و ونداد دوشن تهیه شد. در حال حاضر منتظر صدور پروانه نمایش هستیم که قصد داریم آن را در سینمای هنر و تجربه اکران کنیم.

از جمله کار‌های داستانی ما این است که یک مجموعه تلویزیونی هفت قسمتی برای نیروی هوایی ساختیم که داستان زندگی چند شهید با نام‌های «هم‌پرواز»، «آخرین پرواز»، «شاهین سهند» بود. کاری در سیمافیلم با نام «مادر» ساختیم که پخش نشد.

یک سری مستندات ساختیم و مجموعه‌های تلویزیونی را با نام «پیش فنگ» و «دیدار در آشیانه» با همکاری شبکه امید ساختیم و مستنداتی هم برای شرکت‌های صنعتی ساختیم.

توصیه فرزند شهید بابایی برای فرزندان شهدا/ یادمان باشد چه کسانی رفتند تا ما زندگی راحتی داشته باشیم

ما باید سعی کنیم عقاید و آرمان‌های شهدا را حفظ کنیم

من خاطره زیادی از پدرم ندارم، اما توصیه من این است که ما فرزندان شهدا می‌توانیم در راه و مسیر شهدا قدم برداریم و حرکت کنیم تا بتوانیم عقاید و آرمان‌های شهدا را حفظ کنیم. ما باید سعی کنیم در این مسیر حرکت کنیم که این کار در انتها به جای خوبی می‌رسد.

منبع: دفاع پرس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
0
0
برای خشنودی روح شهید بابایی و امام شهدا و هم چنین همسر شهید بابایی صلوات اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم اللهم عجل لولیک الفرج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار