کد خبر: 1111032
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
خطیب نماز جمعه شهرکرد؛
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: امروز در دنیایی قرار داریم که در آن دوگانگی‌هایی حاکم است و غربی‌ها و دشمنان نظام و انقلاب بر طبل این دوگانگی‌ها می‌کوبند هر چه آن‌ها می‌خواهند خوب است و اگر خلاف نظرشان باشد، آن چیز بد است.
رحیمی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، با اشاره به آیه ۳۲ سوره ابراهیم اظهار داشت: خداوند در این آیه مومنان را به توحید توجه می‌دهد مومن باید علاوه بر رابطه صادقانه با خداوند و خلق او، بایستی با خود نیز رابطه صادقانه داشته باشد مومن نباید در وظایفش سستی و کوتاهی کند و باید عاقبتش را بشناسد.

وی افزود: همچنین در این آیه می‌فرماید که خداوند عالم را در اختیار شما قرار داده است، چرا قدردان خالق آسمان‌ها و زمین نیستید، خداوند زمینی پر استعداد در اختیار شما قرار داده که هر چه نیاز دارید از آن تولید کنید، این زمین و آسمان پر از اسرار و نعمت است، هنوز بسیاری از این نعمت‌ها را نشناخته‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه در قیامت عالم در یک چشم بر هم زدن جمع می‌شود، اضافه کرد: آن زمان چرا نباید در برابر این خالق تعظیم کنیم، این قدرنشناسی است که این نعمات را نبینیم و شکرگذار نباشیم.

وی یادآور شد: خداوند بندگان خود را با نعمات فراوان تکریم می‌کند، اما برخی انسان‌ها این عظمت و نعمات را نمی‌شناسند و ناسپاسی می‌کنند، برخی افراد تحمل سختی‌های کوچک را ندارند، باید قدرت خداشناسی را بالا ببریم و بدانیم در سختی‌ها و مشکلات حکمت و اسرار‌هایی وجود دارد، در برابر خداوند متعال تعظیم کن تا رستگار شوی.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه در آیه ۳۰ و ۳۱ سوره نور خداوند مومنان را به تقوای چشم و دامن توصیه می‌کند، توضیح داد: خداوند به پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که به مومنان تاکید کن که چشمان خود را بر روی نامحرمان ببندند، بسیاری از گناهان اگر تقوای چشم رعایت شود از جامعه رخت بر می‌بندد، مومنان باید برآمدگی‌های بدن خود را بپوشانند، زنان زینت خود را بپوشانند تا در جامعه فساد ایجاد نشود، توصیه‌های دینی برای پاکی و سلامت جامعه است.

وی با اشاره به روز ملی صادرات، گفت: با دیپلماسی خوبی که از سوی دولت سیزدهم در کشور فراهم شده، فضا برای صادرات مهیا است و می‌توان وابستگی به صادرات نفت را کم کرد، تولیدات کشور برای صادرات باید با کیفیت باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: چهارم آبان ۱۳۴۳ امام خمینی (ره) دست به یک افشاگری بزرگ زدند و فرمودند باید این در تاریخ ثبت شود که ملت ایران چه حقارت‌هایی را متحمل می‌شدند و این مسئله کاپیتولاسیون بود، مستشاران آمریکایی بر ایران حکومت می‌کردند و مصون از همه چیز بودند و دستگاه قضایی ایران نمی‌توانست بر علیه آن‌ها اقدامی انجام بدهند، این مستشاران حق توحش دریافت می‌کردند، امروز قدرت ایران در منطقه مثال زدنی است.

وی افزود: امروز در دنیایی قرار داریم که در آن دوگانگی‌هایی حاکم است و غربی‌ها بر طبل این دوگانگی می‌کوبند هر چه آن‌ها می‌خواهند خوب است و اگر خلاف نظرشان باشد، آن چیز بد است برخورد خشن پلیس در این کشور‌ها را می‌بینند، اما هیچ صدایی از آن‌ها بلند نمی‌شود و برای کوچکترین اتفاق در ایران غوغایی به پا می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر