کد خبر: 1108156
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
امام جمعه سنندج با بیان اینکه ملت کرد هیچ وقت دنبال ناامنی نبوده است گفت: جنایات دشمنان علیه قوم کرد در طول تاریخ باید برای جوانان کردستان بازگو شود تا بدانند این امنیت به راحتی به دست نیامده است.
 

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، با تبریک ماه مبارک ربیع الاول، اظهار کرد: ماه ربیع ماه میلاد حضرت محمد(ص) اشرف مخلوقات و ماه سرشار از برکت و عزت و آزادی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم به برکت این ماه عزیز شاهد تقویت هرچه بیشتر وحدت در جهان اسلام باشیم و امنیت و آرامش در تمام کشور حاکم شود.

ماموستا رستمی اضافه کرد: پیامبر وحدت، برادری، رحمت، مهربانی و عزت را برای بشریت به آرمغان آورد.

امام جمعه سنندج بیانات چند روز اخیر مقام معظم رهبری را فصل‌الاخطاب برای همه مردم دانست و گفت: آنچه ایشان فرمودند نشان از لطف و توجه ایشان به مردم کرد بود و برای تک تک کردستانی ها مایه افتخار و خرسندی شد.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ مردم کردستان برای محافظت از دین و کشور خود هرآنچه در توان داشته‌اند را از جان و مال فدا کردند.

وی افزود: در زمان حمله روس‌ها به کردستان مردم از همه وجود خود گذشتند و شهدای زیادی تقدیم کردند و این شجاعت آنان در دوران دفاع مقدس نیز تکرار شد.

امام جمعه سنندج با اشاره به تقدیم بیش از 5 هزار و 400 شهید بومی و 18 هزار شهید مهاجر در استان کردستان افزود: تنها رهاورد دشمنان که امروز مدعی دفاع از حقوق کرد و کردستان هستند شیمیایی و بمباران‌های پیاپی بوده است.

وی اظهار کرد: جنایات دشمنان علیه قوم کرد در طول تاریخ باید برای جوانان کردستان بازگو شود تا بدانند این امنیت به راحتی به دست نیامده است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه تنها مردمانی که در کشور ایران به دست رژیم بعث شیمیایی شدند قوم کرد و مردم کردستانات بودند، گفت: هزاران انسان در شهرهای مختلف کردنشین در یک روز توسط رژیم بعث عراق شیمیایی شدند چرا کسی در آن زمان دم نزد و چیزی نگفت؟

وی اذعان کرد: هیچ وقت ملت کرد به دنبال ناامنی کشور نبوده و نیستند و دشمنان بدانند این بار نیز در محاسبات خود به جایی نمی‌رسند و بازهم شکست می‌خورند.

امام جمعه سنندج به قتل عام 25 نفر در یک مسجد و 30 کودک در مهدکودکی در یکی از کشورها اشاره کرد و گفت: چرا کسی به دفاع از این انسان‌های بی‌گناه دم نزد و دفاعی از سوی کسی صورت نگرفت؟

وی اظهار کرد: امروز توسط رژیم اشغالگر تصرف و بسیاری از مسلمانان بی‌گناه از زن و مرد، جوان پیر و کودک بی گناه در این کشور به خاک و خون کشیده می‌شوند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: دنیای اسلام باید به خود بیاید امروز دشمنان به صورت گسترده برای مسلمانان، ملت ایران و خاصتا مردم ولایت مدار کردستان نقشه کشیده‌اند و دنبال ایجاد ناامنی هستند.

وی با تاکید براینکه انتقاد سازنده در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: انتقاد سازنده با تخریب و سوزاندن اموال عمومی فرق دارد، نباید اجازه دهیم سرمایه‌های ملی از بین برود.

امام جمعه سنندج افزود: همانگونه که رییس جمهور دولت مردمی عنوان کرد اجرای عدالت باید در همه زوایای جامعه وجود داشته باشد و همه مردم به صورت عادلانه از امکانات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی امنیت ندارد، گفت: به واسطه همین امنیت است که زمینه توسعه و پیشرفت به صورت قابل توجه در ایران اسلامی فراهم شده است باید قدر این امنیت را بدانیم و در راستای حفظ آن تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: از نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی انتظار داریم در این ماه که ماه وحدت و یکدلی است با نهایت عطوفت و مهربانی با کسانی که خواسته یا نواخواسته در اغتشات ورود و دستگیر شده‌اند رفتار کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار